HTML

A LeitnerLeitner az adózás minden területére kiterjedő teljes körű hazai és nemzetközi adótanácsadást, könyvelést és bérszámfejtést, könyvvizsgálatot, illetve transzferár-támogatást nyújt ügyfeleinek. 2024-től pedig a LeitnerLaw Ügyvédi Irodával együttműködve ügyfeleinket a gazdasági jog legkülönbözőbb kérdéseiben is segítjük. Legyen szó komplex tranzakciók elemzéséről, adótervezésről vagy a tranzakciók jogi előkészítéséről, bármely területen kérheti a LeitnerLeitner és a LeitnerLaw tanácsát. Forduljon hozzánk bizalommal speciális céghelyzetekben is! Szolgáltatásaink közös jellemzője a holisztikus megközelítés: az adózással, könyveléssel, bérszámfejtéssel, könyvvizsgálattal, transzferárazással és jogi tanácsadással kapcsolatos feladatokat egységben kezeljük, problémájára valódi megoldást kínálunk.

Portfólió blogger

Címkék

0 kibocsátást célzó beruházás (1) 1% (4) 2019 (1) 2021 (1) 42-es vámeljárás (1) 4 gyerekes anyák kedvezménye (1) A1 nyomtatvány (3) adatelemzés (6) Adatexport-Generátor (4) adatkezelés (3) adatszolgáltatás (36) Adatszolgáltatási Health Check (1) adatvédelem (1) adminisztráció (38) adó (1) adóamnesztia (2) adócsalás (12) adóelengedés (5) adóeljárás (3) adóellenőrzés (60) adóellenőrzések (28) adóelőleg-nyilatkozat (2) adóelőny (17) adófelajánlás (1) adófizetési biztosíték (1) adófolyószámla (1) adóhitel (2) adókedvezmény (82) adókiegyenlítés (2) adókönnyítés (10) adomány (1) adómentes (5) adómentes juttatás (10) Adómentes juttatások (2) Adómentes közösségi értékesítés (2) adómérséklés (4) adórendszer (5) adótartozás (9) adótörvény-változások 2019 nyári csomag (3) adótörvény-változások 2020 ősz (4) adótörvény-változások 2021 nyári csomag (1) adótörvényváltozások 2023 (2) adóügyi büntetőjog (1) adóügyi eljárásjog (1) adóváltozás (19) adóváltozások 2017-es nyári csomag (5) adóváltozások 2018-as nyári csomag (3) adóváltozások 2018-as őszi csomag (5) adóváltozások 2020 (6) adóváltozás 2022 (3) adóváltozás 2024 (3) adóvisszatérítés (2) adózás devizában (1) adózás rendje (3) adózói minősítés (4) AES (1) áfa (110) áfa-bevallási tervezet (13) áfa-csoport (1) áfa-visszatérítés (1) áfa-workshop (8) áfabevallás (17) áfacsalás (18) áfaegyenleg (11) áfakulcs (5) áfalevonás (2) áfamentesség (5) áfareform (6) áfaregisztráció (1) áfarés (3) áfatervezet kiajánlása (4) áfa health check (5) Ágoston Krisztián (17) agresszív adótervezési struktúrák (2) air (3) alanyi adómentesség (2) alapítvány (5) alkalmi munka (1) alkohol (1) állásidő (1) általános forgalmi adó (51) aluladóztatott kiegészítő adó (1) amerikai-magyar kettős adóztatást kizáró egyezmény (2) APA-eljárás (5) apport (1) árfolyamkockázat (2) árfolyamkülönbözet (5) árfolyamnyereség (7) árfolyamveszteség (4) art (5) átalakulás (1) átalakulások könyvvizsgálata (1) átalányadózás (1) átlagkereset (1) átstrukturálás (1) áttérés euro alapú könyvelésre (3) audit (2) automatikus információcsere (3) automatizálás (7) Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (1) Balázs Péter (15) Bálint Orsolya (5) Bartha Noémi (1) befektetési jegy (2) beföldi összesítő jelentés (3) behajtási költségátalány (4) behajthatatlan követelés (4) behajthatatlan követelések (3) Bejczi Alex (1) bejelentési kötelezettség (1) bejelentett részesedés (1) belföldi összesítő jelentés (1) belső ellenőrzés (1) belterületbe vont ingatlan (1) BEPS (15) bércsökkentés (1) Béren kívüli egyes meghatározott juttatások (1) béren kívüli juttatás cafetéria (20) bérgyártás (3) bérszámfejtés (5) bértámogatás (8) beruházás (12) beszámoló (6) bevallás (3) bevallás-tervezet (3) bicikli (1) big data (4) BIREG (3) bírság (40) bírságmértékek (2) bizalmi vagyonkezelés (7) biztosítás (1) biztosítási adó (1) biztosítási pótadó (1) Blacklist check (3) Bod Péter Ákos (1) Bökönyszegi Kitti (6) Brexit (1) BVK (7) cafetéria (15) cash box (1) CBCR (2) cégautó (1) cégautóadó (1) céges biztosítás (2) céges megtakarítás (1) cégkapu (6) compliance (1) COVID-19 (45) családi adókedvezmény (6) családi kedvezmény (5) családi vállalatok (4) családtámogatási ellátások (2) Csekély értékű ajándék (1) csekély értékű ajándék (1) csok (1) csökkentett munkaidő (1) csoportos biztosítás (1) csoportos társasági adózás (10) DAC (1) DAC 6 (4) devizás könyvelés (1) diák (2) diákhitel-törlesztés támogatása (1) digitális nomádok (1) digitalizáció (13) Dobai Ádám (1) dohány (1) dohánytermékek (1) dr. Juhász Judit (5) dr. Menczel-Kiss Gellért (21) dr. Rácz Nóra (20) dr. Solymosi Katalin (1) Dr. Szabó Levente Antal (3) e-áfatervezet (7) e-áfa bevallási tervezet (7) e-aláírás (1) e-EKO (1) e-kereskedelem (2) e-nyugta (1) e-pénztárgép (2) e-szigno (1) eÁfa (8) eelektromos autó (1) effektív adókulcs (2) egészségbiztosítás (16) egészségügyi hozzájárulás (6) egészségügyi szolgáltatási járulék (7) egyéni vállalkozó (2) egyszerűsített beszámoló (1) egyszerűsített foglalkoztatás (1) egyszerűsített közteher-viselési hozzájárulás (2) egyszer használatos műanyagok (1) eho (9) eIDAS (1) EKAER (23) EKÁER (7) EKHO (5) elekáfa (1) elektromos töltőállomás létesítése (2) elektronikus egyszerűsített kísérő okmány (1) elektronikus kereskedelem (2) elektronikus ügyintézés (5) Elek Diána (39) életbiztosítás (2) elévülés miatti rendezés (1) elismert belföldi kiegészítő adó (1) ellenőrzés (15) ellenőrzött külföldi társaság (4) ellenőrzött tőkepiaci ügyletek (2) előadóművészet (5) élőzenei adókedvezmény (1) első házasok kedvezménye (3) EMCS (1) energiaadó (2) energiahatékonyság (4) energiahatékonysági beruházás (1) enyugta (1) építőipar (2) EPR (6) értékpapír (3) eSZJA (6) EU (9) EUB határozat (1) Európai Bíróság (2) eurora való áttérés (2) EVA (2) éves beszámoló (2) éves konszolidált beszámoló (2) évzárás (7) év végi üzleti ajándék (2) exit tax (3) expat (4) export értékesítés EU-n kívülre (1) extraprofit adó (7) family office (4) fejlesztési adókedvezmények (20) fejlesztési tartalék (8) feketelista (1) feketemunka (1) felmondás (1) feltételes adóbírság (1) Ferov Réka (5) filmalkotások (5) filmipari statiszta (1) finanszírozás (2) fióktelep (1) fizetési halasztás (2) fizetési könnyítés (1) fizetés nélküli szabadság (2) foglakoztatás támogatása (1) foglalkoztatási riasztás (2) foglalkoztatói nyugdíjszolgáltató (1) fordított adózás (1) Fotiadi Ágnes (25) Freyné Bálint Orsolya (1) Gaál József (1) garantált bérminimum (3) gazdasági intézkedések (4) GDPR (1) generációváltás (3) gépjárműadó (1) globális minimumadó (6) global mobility (1) GLOBE (4) gyorsintézkedések (8) Hajdu Bernadett (2) háromszögügylet (3) határokon átnyúló adótervezési konstrukció (2) határozatok formai hibái (1) health check (2) helyi adók (2) helyi iparűzési adó (20) hibrid eszközök (1) hipa (12) HIPA (1) hitel (1) hitelesített adóalany (1) home office (6) hozam (2) hozzátartozói nyugellátások (1) HR (40) hulladék (3) idénymunka (1) IFRS (4) IIR (1) illeték (11) importáfa (2) Import One Stop Shop (1) ingatlan (7) ingatlanfejlesztés (4) ingatlan bérbeadása (2) ingatlan fordított adózás (2) innovációs járulék (3) IOSS (1) iparűzési adó (8) izoláció (1) Jancsa-Pék Judit (166) járulék (12) jegyzett tőke (3) jelentős költségvetési kockázat (1) jogdíj (3) jogorvoslat (3) Jövedéki Adatcsere Rendszer (1) jövedéki adó (5) Jövedéki Árumozgás Ellenőrző Rendszer (1) jövedéki termékek (4) jövedelem-hozzászámítási szabály (1) jövedelem minimum (1) Juhász Alexandra (1) Juhász Judit (4) K+F (6) Kálmán Veronika (4) kamat (3) kamatadó (1) kamatjövedelmek adózása (4) kapcsolt vállalkozás (26) KATA (11) Kecskemét (1) kedvezményezett részesedéscsere (1) kerékpár (1) kerékpárhasználat (1) késedelmi kamat (1) készpénz (1) készpénzfizetési korlát (1) készpénz fizetés (1) kiadmányozási hiba (1) kiegészítő adó (1) kiemelt adózók (1) kijárási tilalom (1) kiküldetés (19) kimentési kérelem (1) Király László György (3) kisadók (17) kisértékű küldemény (3) kiskereskedelmi különadó (4) kisvállalati adó (3) kisvállalkozás (1) kiszervezett bérszámfejtés (1) kiterjesztett gyártó felelősségi rendszer (6) kitüntetés (1) KIVA (15) kivitel (1) kiviteli korlátozás (1) kkv (1) klímavédelem (1) kocázatelemzés (1) kockázati biztosítás (1) költségátalány (1) költségtérítés (2) KOMA (1) könyvelés (11) könyvelés automatizáció (3) könyvelés devizában (1) könyvvizsgálat (9) körforgásos termékek (5) környezetvédelem (12) környezetvédelmi termékdíj (16) koronavírus (36) középvállalkozás (1) közművezetékek adója (1) köztartozásmentes (1) közterer (1) kriptovaluta (2) ktd (8) külföldi áfa (1) külföldi munkavállalás (12) különadó (20) különös adó-visszatérítés (3) kúria jogegységi határozat (1) kurzarbeit (10) kutatás-fejlesztés (7) lakástámogatás (1) láncértékesítés (9) lancügylet (1) látványcsapatsport (6) LeitnerDigital (26) LeitnerLaw (4) LeitnerLeitner (19) lekötött tartalék (1) leltár (1) logisztika (2) M&A (1) M2M (1) Macsuka Nikolett (1) magánemberek (12) magánszemély (2) Magyar GAzdaságért Díj (1) Major Valéria (2) megbízási jogviszony (1) megbízható adózó (3) megtakarítás (1) megváltozott munkaképességűeknek járó ellátások (1) megváltozott munkaképességű személyek alkalmazása (1) menedzsment (1) mérleg (1) minimálbér (3) minimumadó (2) Mladonyiczki Balázs (4) mobilitási célú lakhatási támogatás (3) mulasztási bírság (2) multinacionális vállalat (1) munkaerő-piaci támogatás (1) munkajog (9) munkaügy (3) munkavállalói résztulajdonosi program (2) munkavédelem (1) munkaviszonyon felüli jövedelmek (2) M lapok (2) napidíjak (1) Naszádos Péter (5) NAV (4) NAV áfabevallási asszisztens (3) NAV áfa bevallási tervezet (3) négy- vagy többgyermekes anyák kedvezménye (1) négygyerekes anyák kedvezménye (1) nemzetgazdasági szintű bruttó átlagkereset (1) nemzetközi adóeljárások (12) nemzetközi adózás (26) nemzetközi fuvarozás (3) nemzetközi vállalatcsoportok (11) népegészségügyi termékadó (1) neta (1) Nők 40 (1) növekedési adóhitel (1) NYESZ (5) nyilvántartás (19) nyugdíj (14) nyugdíj-előtakarékossági számla (6) nyugdíjasok járulékkötelezettsége (2) nyugdíjasok kiegészítő tevényesége (2) nyugdíjasok munkavállalása (3) nyugdíjas szövetkezet (2) nyugdíjbiztosítás (6) nyugdíjjárulék (3) nyugta (1) objektív tényezők (1) olimpiai adókedvezmény (1) önellenőrzés (3) önellenőrzési pótlék (2) one stop shop (2) öngondoskodás (1) önkéntes jogkövetési eljárás (1) önkéntes jogkövetést támogató eljárás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (2) önkéntes pénztár (2) online pénztárgégép (1) online pénztárgép (2) Online számla-adatszolgáltatás (6) online számla-adatszolgáltatás (24) online számlázás (25) online számlázó programok (24) öregségi nyugdíj (1) országonkénti jelentés (8) OSS (2) összevont adóalapot (1) osztalék (9) osztalék fizetési korlát (1) otthoni munkavégzés (1) Palicz Marianna (6) pályázat (2) Partner review (4) pénzmosás (1) pénzügyi év (1) peres képviselet (1) piaci értéken való értékelés (1) Pintér Gabriella (3) platformgazdaság (3) portfolioblogger (12) Posting irányelv (1) pótbefizetés (2) QDMTT (1) QES (1) quick fixies (9) Rácsai Tamás (1) regisztráció (7) rehabilitációs adó (2) rehabilitációs hozzájárulás (2) reklámadó (13) reklámhordozók építményadója (2) reprezentáció (2) részletfizetés (3) részmunkaidő (1) részvény (2) rokkantsági ellátás (2) rokkant nyugdíj (1) rövidtávú szállásadó platformok (1) SAF-T (2) saját jogú nyugdíjas (1) saját tőke (4) SEED (1) semmisségi okok (1) Siklós Márta (49) Single use plastic (1) single vat area (1) social distance (1) Solymosi Katalin (1) Somogyi Zsófia (1) start-up (2) SUP (1) szakképzési hozzájárulás (9) szálláshely-szolgáltatás (2) számla-adatszolgáltatás (1) számlakorrekció (1) számlázó program (8) számvitel (30) számviteli alapelvek (2) számviteli alapfogalmak (1) számviteli politika (5) számviteli törvény (1) számvitel nyelve (1) szellemi alkotások joga (1) személyi jövedelemadó (52) személyi jövedelmadó bevallás (29) személyi kedvezmény (8) személyszállítási platformok (1) Szép-kártya (5) szervezetfejlesztés (1) szervezeti struktúra (1) szerződéses gyártás (3) szja (76) szochó (28) szociális hozzájárulás (30) szociális hozzájárulási adó (17) szokásos piaci ár (2) Taga György (2) tagi kölcsön (1) Takács Mária (1) Tamásné Czinege Csilla (1) támogatás (9) tao (31) társadalombiztosítás (21) társadalombiztosítási járulék (7) társasági adó (69) társasági tranzakciók (1) tartós befektetési számla (3) távértékesítés (1) távmunka (6) Taxand (2) TB (12) TBSZ (4) TB kifizetőhely (1) telephely (6) teljesítésekkel arányos bevétel-elszámolás (1) termékdíj (5) Timár Katalin (3) tőkeemelés (1) tőkehelyzet rendezése (6) tőkejövedelmek (11) tőkejövedelmek adózás cikksorozat (5) tőkekivonás (2) tőkepiaci ügylet adózása (2) tőketartalék (1) törzstőke (4) Tóth Dorottya (1) tőzsdei ügyletek (1) transzferár (56) transzferárazás (26) túlfizetés (1) turizmusfejlesztési hozzájárulás (3) ügyfélkapu (2) újrahasznosítás (1) ukrán munkavállalók (1) UL (1) uniós áfareform (2) uniós támogatás (3) unit-linked (2) utalvány (1) utalványok (1) utalványok áfakezelése (1) utódlás (5) utólagos adóalap-csökkentés (2) UTPR (1) üzleti ajándék (1) üzleti út (1) vagyonáthelyezés (2) vagyonkezelő alapítvány (10) vagyontervezés (4) vállalatirányítás (1) vállalatok (4) vállalkozásból kivont jövedelem (1) vállalkozók járulékfizetési kötelezettsége (1) valós gazdasági jelenlét (1) Vályi-Kis Beáta (1) Vályi Beáta (1) vám (7) vámeljárás (5) vámkezelés (2) VAT (4) VATs App (6) VAT Expert Group (3) VAT in digatal age (4) védett kor (1) végelszámolás (2) versenyjog (1) versenyképesség (2) VIDA (4) VIES (1) VIES-validátor (3) visszado (1) visszaigénylés (1) visszatérítés (2) webinárium (4) XML (1) XML-Validátor (3) XSD 2.0 (1) XSD 3.0 (1) • szociális hozzájárulási adó (1) Címkefelhő

Elismerések

kivalo_tag_vedjegy_kicsi.jpg

Megbízható munkaadó

logo_megbizhato_munkaado_2022.png

A reklámadó új szabályai sokaknak okozhatnak fejfájást

2017.01.17. 13:08 leitnerleitner

A reklámozók helyzete adózási szempontból eddig sem volt éppen könnyű, de 2017. január 1-jétől a terület még szigorúbban ellenőrzötté vált. Ráadásul a nagy internetes tartalomszolgáltatók üldözésének akár a nemzetközi hátterű hazai vállalkozások csoportszintű marketing részlegei is áldozatul eshetnek. Éppen ezért a vállalatcsoportok Magyarországra átnyúló reklámtevékenységét érdemes mihamarabb újra átvizsgálni.

appok_1.jpg

Nem éri meg kockáztatni a potyázást

Még a 2016-os nyári adócsomaggal – mielőtt az Európai Bizottság a reklámadó törvény progresszivitását tiltott állami támogatássá minősítette volna – szigorították az adózás alól kibújni szándékozó, jellemzően magyar letelepedés nélkül működő külföldi reklámközzétevőkkel, például a nagy online tartalom- és web2-szolgáltatókkal szemben bevethető szankciókat. Az intézkedés logikája az, hogy ne érje meg a kötelezettségeket figyelmen kívül hagyni, hogy a büntetés akkora fenyegetést jelentsen, hogy az adóalanyok ne arra „játsszanak”, hogy talán nem tűnik fel a hatóságnak a magyar reklámpiaci tevékenységük, és elkerülhetik az adózást.

A nagy internetes tartalomszolgáltatók üldözésének azonban akár a nemzetközi hátterű hazai vállalkozások külföldi marketing részlegei is áldozatul eshetnek (bár nem kifejezetten rájuk irányulnak a szankciók). A reklámadó hatálya alá ugyanis nem csak a klasszikus médiavállalkozások tartoznak, hanem elméletileg mindenkire vonatkozik a szabályozás, aki bizonyos értékben reklámot – akár saját felületein önreklámot – tesz közzé. Vagyis azokra a cégekre is érvényes – adóügyi illetőségétől függetlenül –, akik például a külföldről üzemeltetnek magyar nyelvű internetes oldalakat, vagy marketing brosúrákat, nyomtatott szóróanyagokat készítenek a magyar leányvállalatuknak. Bár az ő esetükben nem minden esetben jelentkezik tényleges reklámadó fizetési kötelezettség, ezért még reklámadó bevallás benyújtására sem feltétlenül kötelezettek (évi 100 millió forint adóalap alatt), de mivel elméletben lehetnének kötelezettek, a jogszabály még a kvázi adómentesség mellett sem enged kivételt a bejelentkezési kötelezettség alól. Az ilyen reklámadóalanyok ugyancsak kötelesek megrendelőik felé nyilatkozatot kiadni, vagy a reklámadós listába regisztráltatni magukat.

Ennek elmulasztása 2017-től extrém következményekkel járhat. Mindezek hiánya éppen a hazai csoportvállalatokat hozhatja hátrányos helyzetbe, hiszen ilyenkor a magyar megrendelők kötelesek a reklámadó megfizetésére.

A magyarországi bejelentkezés és nyilatkozattétel, valamint az adófizetés kikényszerítésére 2017. január 1-jétől két módszert vezettek be.

Azok a külföldi vállalkozások, melyeket más adónem tekintetében még nem vettek nyilvántartásba Magyarországon, reklámközzétevői tevékenységük hazai megkezdését követően 15 napon belül be kell jelentkezniük az adóhatósághoz. Ennek elmulasztása esetén az adóhatóság felszólítja az adóalanyt bejelentkezés pótlására, és már első alkalommal 10 millió forintos mulasztási bírságot szab ki, amelyet újabb felszólítás követ. A bírság minden alkalommal háromszorozódik, amelyet ráadásul naponta szabnak ki: 10, 30, 90, 270 millió forint és így tovább.

Továbbá a közzétevői nyilatkozat hiánya miatt nem csak a külföldi, hanem a hazai reklámközzétevő adóalanyok is bírságolhatók. Itt első körben 8 napos teljesítési határidőt tűznek ki, amelynek elmulasztásával még csak 500 ezer forintos bírsággal kell számolni. Második alkalommal azonban már itt is következik a 10 millió forintos bírság és a háromszorozódás.

A bejelentkezés és a nyilatkozatok hiánya miatt összességében maximum 1 milliárd forintnyi mulasztási bírság szabható ki; amely a gyakorlatban akár egy hét alatt elérhető. A bírságok azonnal jogerőssé válnak, és végrehajthatók lesznek, csak okirati bizonyítékokkal enyhíthetők és ráadásul kizárólag a bíróság előtt.
A fentiek mellett a bejelentkezésüket elmulasztó külföldiek esetén az adóhatóság meg fogja becsülni, és kiszabja a fizetendő reklámadót, melynek összege törvényi szabályozás szerint 3 milliárd forint. Tehát az adóhatóság nem hogy nem köteles, de még csak lehetősége sincs a mérlegelésre. Ettől kezdve az adóalany felelőssége lesz a törvényi vélelem megdöntése és a helyes adókötelezettség ellenbizonyítása; mégpedig az adóhatóság határozatát követő 30 napon belül. Ellenbizonyítás esetén az adóhatóság korábbi határozatát visszavonja és új határozatot ad ki. Ez azonnal jogerős és végrehajtható, amely ellen már csak bíróságon lehet tovább küzdeni.

Tehát azok a nemzetközi hátterű hazai vállalkozások, melyek külföldről is végeznek magyar reklámtevékenységet, jobban járnak, ha bejelentik az érintett külföldi tagjaikat az adóhatósághoz, mert a fent ismertetett extrém mértékű szankciók csak ez esetben kerülhetőek el teljes biztonsággal.

Ugyanakkor a LeitnerLeitner egyeztetést kezdeményezett a kérdés tisztázására az adóhatósággal és a minisztériummal, hogy mindenki számára megnyugtató megoldást találjon.

Persze kérdéses, hogy ezek az intézkedések mennyire lesznek alkalmazhatók, és mennyire sikerül velük a globális médiaszolgáltatókat adózásra kényszeríteni.

Az ad reményt a jogalkotóknak a szankciók eredményes bevezetésére, hogy ha az elmarasztaló határozat jogerőssé válik, akkor a nemzetközi egyezményeknek és az adóhatóságok együttműködésének köszönhetően a hiányként kiszabott reklámadót és a kapcsolódó bírságot a honos ország kötelessége lesz behajtani és Magyarországnak átutalni. A kölcsönös segítségnyújtási megállapodásban részes államok, amely az Európai Unió tagállamait mindenképpen magukba foglalják, a magyar adó behajtásával kapcsolatban jogszabály szerint úgy kell eljárniuk, mintha az a saját adójuk lenne.

Az is biztos, hogy aki fennakad a rostán, kemény harc előtt áll, ha bizonyítani akarja, hogy tényleges adókötelezettsége a törvényben vélelmezett összeg alatt marad; hiszen a sajátos megfogalmazás miatt az adóhatóságnak ezzel már nincsen dolga. Ráadásul a 30 napos határidő minderre bizonyára kevés lesz; és a bejelentkezést sem lehet egyetlen nap alatt elintézni. Az ügy azonban nem babra megy, hiszen összességében akár 4 milliárd forintnyi adóról és bírságról beszélünk.

Szigorú, de bizonytalan

Igen ám, de az Európai Unió Bizottsága 2016. november 4-én döntésével tiltott állami támogatássá minősítette a reklámadót annak progresszivitása miatt. Ennek ellenére a magyar jogalkotók a jogszabályt ez idáig nem módosították a bizottság elvárásaival összhangban. Így a reklámadó jövője továbbra is bizonytalan.
Az új szabályok alkalmazásából is sok vitás eset is származhat, és bizony még az sem lehetetlen, hogy az üggyel kapcsolatban hazánk ismét az Európai Bizottság előtt találja magát egy az európai uniós alapelvekkel és az adózással kapcsolatos egyenlő elbánás kérdésével kapcsolatos kötelezettségszegési eljárásban.

Reklámhordozók helyi adókötelezettsége

Sokkal egyértelműbb lesz a helyzet – bár ez az érintetteket nyilván nem vigasztalja – az outdoor reklámokkal például óriásplakátokkal kapcsolatban. 2018-tól a helyi önkormányzat illetékességi területén lévő ingatlanon elhelyezett reklámhordozók adókötelesek lesznek. Az adó alapja a reklámközzétételre használható felület (két tizedes jegy pontossággal m2-ben kifejezve). Az adó mértéke pedig maximum évi 12.000 Ft/m2, amelyet annak kell megfizetnie, aki az év első napján a reklámhordozó tulajdonosa.

Az adókötelezettség a reklámhordozó elhelyezésére vonatkozó hatósági engedély kiadásakor, ha engedélyre nincs szükség, akkor a reklámhordozó ingatlanon való elhelyezését követő év első napján keletkezik és a reklámhordozó lebontásáig, eltávolításáig vagy megsemmisüléséig tart.

 

A fenti módosításokból világos tehát, hogy továbbra is cél, hogy e jövedelmezőnek tartott ágazat az átlaghoz képest nagyobb mértékben járuljon hozzá a közterhekhez, mely cél érdekében akár nemzetközi konfliktusokat is hajlandó vállalni az állam.

komment

Címkék: regisztráció bírság különadó reklámadó Jancsa-Pék Judit

süti beállítások módosítása