HTML

A LeitnerLeitner Közép-Európa egyik legjelentősebb adótanácsadó, könyvelő és könyvvizsgáló vállalatcsoportja. Tizenhárom Közép-Európában működő irodánknak, több mint 50 éves tapasztalatunknak és közel 700 felkészült kollégánknak köszönhetően mély ismeretekkel rendelkezünk a térség államainak jogszabályi környezetéről. Az egész világot behálózó szakmai kapcsolataink azonban azt is lehetővé teszik, hogy ügyfeleinket a legjobb megoldásokkal támogathassuk a régión határain túl is.

Elismerések

kivalo_tag_vedjegy_kicsi.jpg

Címkék

1% (3) 2019 (1) 2021 (1) 42-es vámeljárás (1) 4 gyerekes anyák kedvezménye (1) A1 nyomtatvány (3) Adatexport-Generátor (4) adatkezelés (2) adatszolgáltatás (23) Adatszolgáltatási Health Check (1) adminisztráció (31) adó (1) adócsalás (8) adóelengedés (5) adóeljárás (2) adóellenőrzés (51) adóellenőrzések (19) adóelőleg-nyilatkozat (1) adóelőny (13) adófelajánlás (1) adófizetési biztosíték (1) adófolyószámla (1) adóhitel (2) adókedvezmény (64) adókönnyítés (8) adómentes (1) adómentes juttatás (6) adómérséklés (4) adórendszer (5) adótartozás (8) adótörvény-változások 2019 nyári csomag (3) adótörvény-változások 2020 ősz (4) adótörvény-változások 2021 nyári csomag (1) adóváltozás (8) adóváltozások 2017-es nyári csomag (5) adóváltozások 2018-as nyári csomag (3) adóváltozások 2018-as őszi csomag (5) adóváltozások 2020 (6) adózás rendje (3) adózói minősítés (4) AES (1) áfa (81) áfa-bevallási tervezet (4) áfa-workshop (8) áfabevallás (11) áfacsalás (12) áfaegyenleg (6) áfakulcs (5) áfamentesség (2) áfareform (3) áfa health check (1) Ágoston Krisztián (12) agresszív adótervezési struktúrák (2) air (3) alanyi adómentesség (2) alapítvány (5) alkohol (1) állásidő (1) általános forgalmi adó (30) APA-eljárás (5) árfolyamkockázat (1) árfolyamkülönbözet (4) árfolyamnyereség (6) árfolyamveszteség (3) art (5) átalakulás (1) átalakulások könyvvizsgálata (1) átstrukturálás (1) áttérés euro alapú könyvelésre (1) automatikus információcsere (1) automatizálás (4) Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (1) Balázs Péter (10) Bálint Orsolya (5) Bartha Noémi (1) befektetési jegy (2) beföldi összesítő jelentés (3) behajtási költségátalány (4) behajthatatlan követelés (4) behajthatatlan követelések (3) belföldi összesítő jelentés (1) belterületbe vont ingatlan (1) BEPS (15) bércsökkentés (1) béren kívüli juttatás cafetéria (17) bérgyártás (3) bérszámfejtés (4) bértámogatás (8) beruházás (10) beszámoló (6) bevallás (2) bevallás-tervezet (2) big data (3) BIREG (2) bírság (35) bírságmértékek (1) bizalmi vagyonkezelés (1) biztosítás (1) Blacklist check (3) Bod Péter Ákos (1) Bökönyszegi Kitti (4) Brexit (1) cafetéria (13) cash box (1) céges biztosítás (2) céges megtakarítás (1) cégkapu (6) COVID-19 (43) családi adókedvezmény (2) családi kedvezmény (1) családi vállalkozások (1) családtámogatási ellátások (2) csok (1) csökkentett munkaidő (1) csoportos biztosítás (1) csoportos konzultáció (1) csoportos tanácsadás (1) csoportos társasági adózás (7) DAC 6 (3) diák (2) diákhitel-törlesztés támogatása (1) digitalizáció (7) dohány (1) dohánytermékek (1) dr. Juhász Judit (5) dr. Menczel-Kiss Gellért (12) dr. Rácz Nóra (13) e-aláírás (1) e-kereskedelem (1) e-szigno (1) eelektromos autó (1) egészségbiztosítás (16) egészségügyi hozzájárulás (6) egészségügyi szolgáltatási járulék (7) egyéni vállalkozó (2) egyszerűsített beszámoló (1) egyszerűsített közteher-viselési hozzájárulás (1) egyszer használatos műanyagok (1) eho (9) eIDAS (1) EKÁER (3) EKAER (21) EKHO (2) elektromos töltőállomás létesítése (1) elektronikus kereskedelem (1) elektronikus ügyintézés (5) Elek Diána (28) életbiztosítás (1) elévülés miatti rendezés (1) ellenőrzés (2) ellenőrzött külföldi társaság (3) ellenőrzött tőkepiaci ügyletek (1) előadóművészet (5) élőzenei adókedvezmény (1) első házasok kedvezménye (2) energiaadó (2) energiahatékonyság (3) értékpapír (3) eSZJA (5) EU (9) EUB határozat (1) Európai Bíróság (2) EVA (2) éves beszámoló (1) éves konszolidált beszámoló (1) évzárás (4) év végi üzleti ajándék (2) exit tax (3) expat (4) export értékesítés EU-n kívülre (1) fejlesztési adókedvezmények (15) fejlesztési tartalék (6) feketelista (1) feketemunka (1) felmondás (1) feltételes adóbírság (1) Ferov Réka (5) filmalkotások (5) finanszírozás (2) fizetési halasztás (2) fizetési könnyítés (1) fizetés nélküli szabadság (2) Fotiadi Ágnes (17) Freyné Bálint Orsolya (1) Gaál József (1) garantált bérminimum (2) gazdasági intézkedések (4) GDPR (1) gépjárműadó (1) globális minimumadó (1) gyorsintézkedések (8) Hajdu Bernadett (2) háromszögügylet (3) határokon átnyúló adótervezési konstrukció (2) határozatok formai hibái (1) hazai vállalatcsoportok (2) helyi iparűzési adó (14) hibrid eszközök (1) hipa (7) hitel (1) hitelesített adóalany (1) home office (5) hozam (1) HR (40) IFRS (3) illeték (8) importáfa (2) ingatlan (4) ingatlanfejlesztés (3) ingatlan bérbeadása (1) innovációs járulék (1) iparűzési adó (5) izoláció (1) Jancsa-Pék Judit (134) járulék (12) jegyzett tőke (3) jogdíj (3) jogorvoslat (2) jövedéki adó (3) jövedéki termékek (1) Juhász Alexandra (1) Juhász Judit (4) K+F (4) Kálmán Veronika (4) kamat (2) kamatjövedelmek adózása (3) kapcsolt vállalkozás (20) KATA (8) Kecskemét (1) késedelmi kamat (1) készpénz (1) készpénzfizetési korlát (1) készpénz fizetés (1) kiadmányozási hiba (1) kijárási tilalom (1) kiküldetés (19) kimentési kérelem (1) Király László György (3) kisadók (17) kisértékű küldemény (3) kiskereskedelmi különadó (3) kisvállalati adó (1) kitüntetés (1) KIVA (10) klímavédelem (1) kockázati biztosítás (1) költségtérítés (1) könyvelés (4) könyvelés automatizáció (1) könyvvizsgálat (5) környezetvédelem (8) környezetvédelmi termékdíj (14) koronavírus (34) kriptovaluta (1) ktd (7) külföldi munkavállalás (8) különadó (12) különös adó-visszatérítés (3) kúria jogegységi határozat (1) kurzarbeit (10) kutatás-fejlesztés (5) láncértékesítés (5) lancügylet (1) látványcsapatsport (6) LeitnerDigital (22) LeitnerLeitner (15) lekötött tartalék (1) logisztika (1) Macsuka Nikolett (1) magánemberek (9) Magyar GAzdaságért Díj (1) Major Valéria (2) megbízási jogviszony (1) megbízható adózó (3) megtakarítás (1) megváltozott munkaképességű személyek alkalmazása (1) menedzsment (1) mérleg (1) minimálbér (2) minimumadó (1) Mladonyiczki Balázs (4) mobilitási célú lakhatási támogatás (3) mulasztási bírság (2) munkaerő-piaci támogatás (1) munkajog (5) munkavállalói résztulajdonosi program (2) munkaviszonyon felüli jövedelmek (1) M lapok (2) napidíjak (1) Naszádos Péter (5) NAV áfabevallási asszisztens (2) NAV áfa bevallási tervezet (1) négy- vagy többgyermekes anyák kedvezménye (1) négygyerekes anyák kedvezménye (1) nemzetközi adóeljárások (12) nemzetközi adózás (25) nemzetközi fuvarozás (1) nemzetközi vállalatcsoportok (5) népegészségügyi termékadó (1) neta (1) Nők 40 (1) növekedési adóhitel (1) NYESZ (3) nyilvántartás (19) nyugdíj (9) nyugdíj-előtakarékossági számla (5) nyugdíjasok járulékkötelezettsége (2) nyugdíjasok kiegészítő tevényesége (2) nyugdíjasok munkavállalása (3) nyugdíjas szövetkezet (2) nyugdíjbiztosítás (4) nyugdíjjárulék (2) objektív tényezők (1) olimpiai adókedvezmény (1) önellenőrzés (1) önellenőrzési pótlék (2) one stop shop (1) önkéntes pénztár (1) online pénztárgégép (1) online számla-adatszolgáltatás (22) Online számla-adatszolgáltatás (4) online számlázás (22) online számlázó programok (23) országonkénti jelentés (6) OSS (1) osztalék (8) osztalék fizetési korlát (1) otthoni munkavégzés (1) Palicz Marianna (6) pályázat (2) Partner review (3) pénzmosás (1) pénzügyi év (1) piaci értéken való értékelés (1) Pintér Gabriella (1) Posting irányelv (1) pótbefizetés (2) QES (1) quick fixies (9) Rácsai Tamás (1) regisztráció (6) rehabilitációs adó (2) rehabilitációs hozzájárulás (2) reklámadó (11) reklámhordozók építményadója (2) reprezentáció (1) részletfizetés (3) részmunkaidő (1) részvény (2) rokkantsági ellátás (1) SAF-T (1) saját tőke (2) semmisségi okok (1) Siklós Márta (40) Single use plastic (1) single vat area (1) social distance (1) start-up (2) SUP (1) szakképzési hozzájárulás (7) szálláshely-szolgáltatás (2) számlakorrekció (1) számlázó program (8) számvitel (23) számviteli alapelvek (1) számviteli alapfogalmak (1) számviteli politika (3) számviteli törvény (1) számvitel nyelve (1) személyi jövedelemadó (34) személyi jövedelmadó bevallás (21) személyi kedvezmény (5) Szép-kártya (3) szervezetfejlesztés (1) szervezeti struktúra (1) szerződéses gyártás (3) szja (57) szochó (21) szociális hozzájárulás (23) szociális hozzájárulási adó (10) szokásos piaci ár (2) Taga György (2) tagi kölcsön (1) Takács Mária (1) Tamásné Czinege Csilla (1) támogatás (6) tao (15) társadalombiztosítás (18) társadalombiztosítási járulék (4) társasági adó (50) tartós befektetési számla (3) távértékesítés (1) távmunka (3) Taxand (2) TB (8) TBSZ (2) telephely (3) teljesítésekkel arányos bevétel-elszámolás (1) termékdíj (5) Timár Katalin (3) tőkeemelés (1) tőkehelyzet rendezése (3) tőkejövedelmek (9) tőkejövedelmek adózás cikksorozat (5) tőkekivonás (2) tőkepiaci ügylet adózása (2) tőketartalék (1) törzstőke (4) Tóth Dorottya (1) tőzsdei ügyletek (1) transzferár (40) transzferárazás (10) túlfizetés (1) turizmusfejlesztési hozzájárulás (3) ügyfélkapu (2) UL (1) uniós áfareform (2) uniós támogatás (3) unit-linked (1) utalvány (1) utalványok (1) utalványok áfakezelése (1) utódlás (1) utólagos adóalap-csökkentés (2) üzleti út (1) vagyonáthelyezés (1) vagyonkezelő alapítvány (3) vállalatirányítás (1) vállalkozásból kivont jövedelem (1) vállalkozók járulékfizetési kötelezettsége (1) Vályi-Kis Beáta (1) Vályi Beáta (1) vám (6) vámeljárás (5) vámkezelés (2) VATs App (2) VAT Expert Group (1) védett kor (1) versenyképesség (2) VIES-validátor (3) webinárium (4) XML (1) XML-Validátor (3) XSD 2.0 (1) XSD 3.0 (1) • szociális hozzájárulási adó (1) Címkefelhő

Jancsa-Pék Judit: A hónap végéig van még lehetőség a régi szabályok szerint igényelni adókedvezményt a beruházásokhoz

2014.06.10. 13:55 leitnerleitner

2020_támogatási térkép.1.jpg

Forrás: Támogatásokat Vizsgáló Iroda, www.tvi.kormany.hu

A nagyvállalkozásoknak és azoknak, akik Budapesten, Pest megye jövőben nem támogatott településein és a Közép- és Nyugat-Dunántúl megyéiben terveznek jelentős beruházásokat mielőbb, de legkésőbb a hónap végéig érdemes benyújtaniuk támogatási és fejlesztési adókedvezmény iránti igényüket. A fejlesztési adókedvezményeket érintő szabályozás ugyanis július elsejével biztosan megváltozik, de mivel az adótörvény-módosítási tervezet úgy fogalmaz, hogy az új szabályok a kihirdetés utáni napon lépnek hatályba, valójában a társasági adót érintő változások még ennél is hamarabb életbe léphetnek.

A kormánypárti képviselői önálló indítványként 2014. június 4-én benyújtott adózási saláta törvényjavaslat tartalmazza a fejlesztési adókedvezmények új, 2014-2020-as EU költségvetési ciklusban érvényes szabályait. Ezek, valamint a Bizottság által 2014. március 11-én jóváhagyott 2014. július 1-jétől 2020 végéig alkalmazandó magyar regionális támogatási térkép újrarajzolják az állami támogatások hazánkban igénybe vehető palettáját.

A változások nyertesei a kis- és középvállalkozások lesznek, bár a KKV-knak továbbra sem egyszerű fejlesztési adókedvezményhez jutniuk, hiszen a kedvezmény megszerzéséhez ezután is jelenértéken legalább 500 millió forint értékű beruházásra van szükség. Előnyük azonban egyrészt, hogy a nagyvállalatoknál továbbra is nagyobb intenzitás mellett juthatnak támogatáshoz (a támogatási térképen jelzett intenzitás kisvállalkozásoknál 20 százalékponttal, a középvállalkozásnál pedig 10 százalékponttal növelhető). Másrészt a fejlesztési adókedvezmények felhasználásakor a korábbi feltételeknek csupán felét kell teljesíteniük.

A csak a KKV-k által igényelhető adókedvezmény egyik feltétele ugyanis, hogy az első felhasználás adóévét követő négy adóévben vagy a foglalkoztatottak átlagos állományi létszámát vagy az éves bérköltséget növelje a beruházás megkezdése előtti szinthez képest. 2014. július 1-jétől a kisvállalkozásnak a korábbi 20 helyett csupán 10 fővel, középvállalkozásnak 50 helyett 25 fővel kell több alkalmazottat foglalkoztatniuk átlagosan. A bérköltséget pedig a kisvállalkozások a minimálbér adóévre számított össze-gének huszonötszörösével (korábban ötvenszerese), középvállalkozások ötvenszeresével (korábban százszorosa) kell növelniük.

A nagy vállalkozásoknak továbbra is jelenértéken meghatározott 3 milliárd forintot kell beruházásra költeniük, ahhoz hogy fejlesztési adókedvezményt szerezhessenek. Esetükben a megszerzett kedvezmény felhasználásának környezetvédelmi kvótára és a foglalkoztatásra (szükséges növekmény 150 fő / kedvezményezett településen 75 fő), illetve éves bérköltség (szükséges növekmény a minimálbér adóévre számított összegének hatszázszorosa / kedvezményezett településen háromszázszorosa) vonatkozó növekedési feltételei sem változnak.

Szűkül azonban a jelenértéken 100 millió forint összegű beruházással elérhető kedvezmények köre. Továbbra is e kedvezőbb beruházási érték mellett vehető majd igénybe a fejlesztési adókedvezmény az élelmiszer higiéniához, a kutatás-fejlesztéshez, a film- és videó gyártáshoz, a részvények tőzsdei bevezetéséhez kapcsolódó és az önálló környezetvédelmi beruházások után. Hasonló kedvezmény érhető el a kormány által kijelölt szabad vállalkozási zónákban is. Júliustól a széles sávú internetszolgáltatást és energiahatékonyságot szolgáló beruházásra azonban már nem lehet többé csökkentett értékű 100 milliós beruházással fejlesztési adókedvezményt szerezni.

A munkahelyteremtést szolgáló beruházások továbbra is beruházási értékre tekintet nélkül támogathatóak.

Regionális szempontból a legnagyobb változás Budapesten és Pest megyében lesz:

2020_támogatási térkép_KMo.1.jpg

 

Forrás: Támogatásokat Vizsgáló Iroda, www.tvi.kormany.hu

  • Július 1-jétől Budapesten és több korábban nagy népszerűségnek örvendő Pest megyei településen (pl. Biatorbágy, Budaörs, Dunakeszi, Göd, Mogyoród, Szentendre, Törökbálint) a nagyvállalati kategóriában támogatás már egyáltalán nem adható; míg a kis- és középvállalkozások kedvezményt csak induló be-ruházásuk után szerezhetnek majd.
  • Pest megye 82 településén (pl. Cegléd, Érd, Gödöllő, Gyál, Maglód, Pécel, Rác-keve, Vác, Vecsés, Üllő) 35%-ra nő az intenzitás mértéke a 2007-2013 közötti időszakban hatályos 30%-hoz képest. Míg 4 településen (Piliscsabán, Pilisjász-falun, Pilisvörösváron és Solymáron) 20%-ra csökken a támogatási intenzitás plafonja. Ezeken a településeken nagyvállalkozás kizárólag új gazdasági tevé-kenység végzésére irányuló induló beruházáshoz, kis- és középvállalkozás induló beruházáshoz vehet majd igénybe adókedvezményt.

Az új gazdasági tevékenység végzésére irányuló induló beruházás olyan beruházás, amely új létesítmény létrehozatalát, meglévő létesítmény tevékenységének új tevékenységgel történő kibővítését eredményezi. Ideérthetőek azok a beruházások is, amelyek során egy létesítmény eszközeit egy az eladótól független, harmadik fél vásárolja fel, annak érdekében, hogy a létesítmény tervezett bezárását ezzel megakadályozza. Ugyanakkor az ilyen beruházásokkal kapcsolatban a kedvezmény feltétele, hogy az új vagy a megvásárolt eszközökkel végzett tevékenység ne minősüljön a ko-rábban végzett tevékenységgel azonos vagy ahhoz hasonló tevékenységnek.

A 2007-2013. időszakban hatályos térképhez képest a Közép-Dunántúl (Komárom-Esztergom, Veszprém és Fejér megyék) és Nyugat-Dunántúl (Győr-Moson-Sopron, Zala és Vas megyék) régiókban 5-5%-kal 35% és 25%-ra csökken az intenzitás mértéke.

Továbbra is az Észak-Magyarországra (Nógrád, Heves és Borsod-Abaúj-Zemplén megyék), az Észak-Alföldre (Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok megyék), a Dél-Alföldre (Bács-Kiskun, Csongrád és Békés megyék) és a Dél-Dunántúlra (Somogy, Tolna és Baranya megyék) irányuló beruházások a legtámogatottabbak, ahol a támogatások intenzitása nem változik, azaz továbbra is elérheti az 50%-ot.

Ezekben a régiókban induló beruházás alapján vehető majd igénybe az adókedvezmény. Induló beruházásnak az a beruházás minősül, amely új létesítmény létrehozatalát, meglévő létesítmény bővítését, létesítmény termékkínálatának a létesítményben addig nem gyártott termékekkel történő bővítését vagy egy meglévő létesítmény teljes termelési folyamatának lényegi változását eredményezi. Ideérthetőek azok a beruházások is, amelyek során egy létesítmény eszközeit egy az eladótól független, harmadik fél vásárolja fel, annak érdekében, hogy a létesítmény tervezett bezárását ezzel megakadályozza.

A korábbi szabályokkal azonos módon az adókedvezményt az adózó a társasági adótörvény és a kormányrendelet előírásai alapján maga állapítja meg. Bizonyos esetekben azonban az adókedvezmény igénybevétele az Európai Bizottság jóváhagyásához kötött, ekkor az adókedvezmény a Kormány Európai Bizottság határozatán alapuló határozatához kötött.

Az adókedvezmény az Európai Bizottság jóváhagyása alapja vehető igénybe, például ha az adózó a kérelem benyújtását megelőző két évben azonos vagy hasonló tevékenységet szüntetett meg az Európai Gazdasági Térség területén, vagy tervezi, hogy a beruházás befejezését követő két éven belül ilyen tevékenységet szüntet meg. Azonos vagy hasonló tevékenységnek minősül a TEÁOR ugyanazon szakágazatába sorolt tevékenység.

Speciális szabályok vonatkoznak továbbá a nagyberuházásokra (amelyeknél az elszámolható költség jelenértéken legalább 50 millió eurónak megfelelő forintösszeg, kb. 15 milliárd forint), ahol a támogatási intenzitás a beruházási összeg növekedésével csökken. Az 50 millió euró feletti részre a támogatási térképen jelölt intenzitásnak már csupán 50%-a, míg a 100 millió euró feletti rész 34%-a érvényesíthető. Ez utóbbi esetben, azaz ha a beruházás értéke a 100 millió eurót meghaladja (kb. 30 milliárd forint felett) ráadásul az Európai Bizottság jóváhagyása is szükséges.

A fejlesztési adókedvezmény továbbra is bejelentés, illetve a kérelem alapján szerezhető meg. Azonban az adókedvezményre vonatkozó jogosultság elveszik, ha a bejelentést vagy a kérelmet a beruházás megkezdését követően nyújtják be. Mivel a kedvezmény a kérelem, bejelentés benyújtásakor hatályos rendelkezéseknek megfelelően vehető igénybe, a most benyújtott igényekre még a régi szabályok vonatkoznak. Ezért a nagyvállalkozásoknak és azoknak, akik Budapesten, illetve Pest megye jövőben nem támogatott településein, vagy a Közép- és Nyugat-Dunántúl megyéiben terveznek jelentős beruházásokat még ebben a hónapban mielőbb érdemes támogatási és fejlesztési adókedvezmény iránti igényüket benyújtaniuk.

Címkék: beruházás adórendszer adókedvezmény társasági adó EU Jancsa-Pék Judit fejlesztési adókedvezmények

süti beállítások módosítása