HTML

A LeitnerLeitner Közép-Európa egyik legjelentősebb adótanácsadó, könyvelő és könyvvizsgáló vállalatcsoportja. Tizenhárom Közép-Európában működő irodánknak, több mint 50 éves tapasztalatunknak és közel 700 felkészült kollégánknak köszönhetően mély ismeretekkel rendelkezünk a térség államainak jogszabályi környezetéről. Az egész világot behálózó szakmai kapcsolataink azonban azt is lehetővé teszik, hogy ügyfeleinket a legjobb megoldásokkal támogathassuk a régión határain túl is.

Elismerések

kivalo_tag_vedjegy_kicsi.jpg

Címkék

1% (1) adatkezelés (1) adatszolgáltatás (12) adminisztráció (16) adócsalás (4) adóellenőrzés (38) adóellenőrzések (9) adóelőny (8) adófizetési biztosíték (1) adófolyószámla (1) adókedvezmény (41) adómentes juttatás (5) adórendszer (5) adótartozás (1) adóváltozás (1) adóváltozások 2017-es nyári csomag (5) adóváltozások 2018-as nyári csomag (3) adóváltozások 2018-as őszi csomag (4) adózás rendje (3) adózói minősítés (2) áfa (45) áfacsalás (4) áfakulcs (4) air (2) alanyi adómentesség (1) általános forgalmi adó (11) APA-eljárás (1) árfolyamnyereség (2) art (3) automatikus információcsere (1) Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (1) Balázs Péter (6) behajtási költségátalány (4) BEPS (11) béren kívüli juttatás cafetéria (12) bérszámfejtés (4) beruházás (8) beszámoló (3) bírság (30) bírságmértékek (1) biztosítás (1) Bod Péter Ákos (1) cafetéria (6) céges biztosítás (1) céges megtakarítás (1) cégkapu (5) családi adókedvezmény (1) csoportos társasági adózás (3) diákhitel-törlesztés támogatása (1) dr. Juhász Judit (2) dr. Menczel-Kiss Gellért (7) dr. Rácz Nóra (10) egészségbiztosítás (8) egészségügyi hozzájárulás (2) eho (8) EKAER (11) EKHO (1) elektronikus ügyintézés (4) Elek Diána (10) elévülés miatti rendezés (1) ellenőrzött külföldi társaság (1) előadóművészet (5) élőzenei adókedvezmény (1) eSZJA (3) EU (7) év végi üzleti ajándék (2) expat (4) fejlesztési adókedvezmények (13) feketelista (1) felmondás (1) Ferov Réka (4) filmalkotások (5) Fotiadi Ágnes (6) Gaál József (1) garantált bérminimum (1) GDPR (1) Hajdu Bernadett (2) helyi iparűzés adó (5) hibrid eszközök (1) IFRS (3) illeték (4) ingatlan bérbeadása (1) Jancsa-Pék Judit (90) járulék (3) jogdíj (3) jogorvoslat (2) K+F (3) Kálmán Veronika (4) kamatjövedelmek adózása (2) kapcsolt vállalkozás (10) KATA (1) Kecskemét (1) késedelmi kamat (1) kiküldetés (7) Király László György (2) kisadók (5) KIVA (1) könyvelés (1) könyvvizsgálat (3) környezetvédelmi termékdíj (7) külföldi munkavállalás (6) különadó (5) kutatás-fejlesztés (2) látványcsapatsport (6) LeitnerLeitner (13) Macsuka Nikolett (1) magánemberek (4) Major Valéria (1) megtakarítás (1) minimálbér (1) Mladonyiczki Balázs (4) mobilitási célú lakhatási támogatás (3) mulasztási bírság (2) munkajog (1) munkavállalói résztulajdonosi program (2) napidíjak (1) Naszádos Péter (1) Nők 40 (1) növekedési adóhitel (1) NYESZ (1) nyilvántartás (17) nyugdíj (1) nyugdíj-előtakarékossági számla (2) nyugdíjas szövetkezet (1) nyugdíjbiztosítás (3) olimpiai adókedvezmény (1) önellenőrzési pótlék (1) online számla-adatszolgáltatás (10) online számlázás (11) online számlázó programok (13) országonkénti jelentés (5) osztalék (2) Palicz Marianna (1) pénzmosás (1) Pintér Gabriella (1) Rácsai Tamás (1) regisztráció (6) reklámadó (11) reklámhordozók építményadója (1) reprezentáció (1) részvény (1) Siklós Márta (30) single vat area (1) start-up (2) számlakorrekció (1) számlázó program (4) számvitel (11) számviteli politika (3) személyi jövedelemadó (9) személyi jövedelmadó bevallás (9) szja (32) szochó (3) szociális hozzájárulás (3) Taga György (1) tagi kölcsön (1) Tamásné Czinege Csilla (1) tao (2) társadalombiztosítás (2) társasági adó (27) tartós befektetési számla (1) TBSZ (1) tőkejövedelmek (3) tőkepiaci ügylet adózása (1) törzstőke (3) transzferár (23) túlfizetés (1) turizmusfejlesztési hozzájárulás (2) UL (1) uniós áfareform (2) uniós támogatás (3) unit-linked (1) utalvány (1) Vályi Beáta (1) védett kor (1) Címkefelhő

Vizsgálja át korábbi reklámadó-bevallásait: az új szabályok visszamenőleg is érvényesíthetőek

2015.08.10. 16:27 leitnerleitner

Az Európai Bizottság vizsgálatának hatására év közben módosították a reklámadó törvényt, az új szabályok 2015. július 5-én léptek hatályba. Mivel az új szabályokat visszamenőleg is lehet alkalmazni, érdemes megvizsgálni, hogy melyik szabályrendszer a kedvezőbb, és ha az újak, akkor önellenőrizni.

ice-cream.jpg

Közzétevői (elsődleges) reklámadó-kötelezettség

A módosítás után az elsődleges kötelezetteket, azaz a reklámok közzétevőit érintő reklámadó-mentesség határa, a 0%-os kulcs alkalmazása, 500 millió forintról 100 millió forintra csökken. Így több adózó válhat reklámadó kötelessé. A 100 millió forintot meghaladó összeg után a korábbi adósávok megszűnnek, és egységesen 5,3% reklámadót kell fizetni. A fenti változás a médiaszolgáltatóra, sajtótermékek kiadójára, szabadtéri reklámhordozót hasznosító személyre, szervezetre, illetve az internetes reklám közzétevőjére vonatkozik. Így mind a reklámbevétellel rendelkező, mind a saját célú reklámot közzétevő cégekre kihatással van. Tehát továbbra sem csupán a médiavállalkozások érintettek, hanem a szektortól függetlenül minden vállalkozás. A változások talán legnagyobb károsultjai az üzletláncok lesznek.

Az új szabályok visszamenőleg is alkalmazhatóak a 2015. július 5-e előtti időszakra. Érdemes ezért cégre szabottan átgondolni és kiszámítani, melyik szabályrendszer a kedvezőbb, valamint a reklámtörvény változásait is figyelembe véve áttekinteni a különféle marketing- és reklámtevékenységeket érintő szerződéseket.

Az elsődleges reklámadó-kötelezettséget érintő kedvező módosítás az is, hogy a kapcsolt vállalkozások adóalap összeszámítását csak a 2014. augusztus 15-ét követő szétválás (kiválás, különválás) miatt létrejött kapcsolt vállalkozások esetén kell alkalmazni. Ráadásul ez a szabály is érvényesíthető visszamenőleg, amellyel a vállalatcsoportoknak szintén érdemes számolniuk.

Megrendelői (másodlagos) reklámadó-kötelezettség

A reklám közzétételének megrendelőjére vonatkozó adókötelezettség is változott. Míg az adóalap változatlanul a reklám-közzététel nyilatkozattal vagy egyéb mentesítéssel nem fedezett havi összesített ellenértékének 2.500.000 forintot meghaladó része maradt, az adókulcs a korábbi 20% helyett 5%-ra csökkent. Vagyis azok a cégek, akik havonta 2,5 millió forint felett költöttek hirdetésre – például a közösségi médiában – és nem kaptak a szolgáltatótól nyilatkozatot arról, hogy a médium megfizeti a reklámadót, továbbá az egyéb mentességeknek sem feleltek meg, az elköltött összeg után most már 5%-os kulccsal kell kiszámítaniuk a befizetendő adót.

Címkék: reklámadó