HTML

A LeitnerLeitner az adózás minden területére kiterjedő teljes körű hazai és nemzetközi adótanácsadást, könyvelést és bérszámfejtést, könyvvizsgálatot, illetve transzferár-támogatást nyújt ügyfeleinek. 2024-től pedig a LeitnerLaw Ügyvédi Irodával együttműködve ügyfeleinket a gazdasági jog legkülönbözőbb kérdéseiben is segítjük. Legyen szó komplex tranzakciók elemzéséről, adótervezésről vagy a tranzakciók jogi előkészítéséről, bármely területen kérheti a LeitnerLeitner és a LeitnerLaw tanácsát. Forduljon hozzánk bizalommal speciális céghelyzetekben is! Szolgáltatásaink közös jellemzője a holisztikus megközelítés: az adózással, könyveléssel, bérszámfejtéssel, könyvvizsgálattal, transzferárazással és jogi tanácsadással kapcsolatos feladatokat egységben kezeljük, problémájára valódi megoldást kínálunk.

Portfólió blogger

Megbízható munkaadó

duihk_mm_2024-26.png

Címkék

0 kibocsátást célzó beruházás (1) 1% (4) 2019 (1) 2021 (1) 42-es vámeljárás (1) 4 gyerekes anyák kedvezménye (1) A1 nyomtatvány (3) adatelemzés (6) Adatexport-Generátor (4) adatkezelés (3) adatszolgáltatás (38) Adatszolgáltatási Health Check (1) adatvédelem (1) adminisztráció (38) adó (2) adóamnesztia (2) adócsalás (12) adóelengedés (5) adóeljárás (4) adóellenőrzés (61) adóellenőrzések (29) adóelőleg-nyilatkozat (2) adóelőny (18) adófelajánlás (1) adófizetési biztosíték (1) adófolyószámla (1) adóhitel (2) Adókamara (1) adókedvezmény (84) adókiegyenlítés (2) adókönnyítés (10) adomány (1) adómentes (5) adómentes juttatás (10) Adómentes juttatások (2) Adómentes közösségi értékesítés (2) adómérséklés (4) adórendszer (5) Adótanácsadók Egyesülete (1) adótartozás (9) adótörvény-változások 2019 nyári csomag (3) adótörvény-változások 2020 ősz (4) adótörvény-változások 2021 nyári csomag (1) adótörvényváltozások 2023 (2) adóügyi büntetőjog (1) adóügyi eljárásjog (1) adóváltozás (22) adóváltozások 2017-es nyári csomag (5) adóváltozások 2018-as nyári csomag (3) adóváltozások 2018-as őszi csomag (5) adóváltozások 2020 (6) adóváltozás 2022 (3) adóváltozás 2024 (4) adóvisszatérítés (2) adózás devizában (1) adózás rendje (3) adózói minősítés (5) Advantage Austria (1) AES (1) áfa (111) áfa-bevallási tervezet (13) áfa-csoport (1) áfa-visszatérítés (1) áfa-workshop (8) áfabevallás (17) áfacsalás (18) áfaegyenleg (11) áfakulcs (5) áfalevonás (2) áfamentesség (5) áfareform (6) áfaregisztráció (1) áfarés (3) áfatervezet kiajánlása (4) áfa health check (5) Ágoston Krisztián (18) agresszív adótervezési struktúrák (2) air (3) alanyi adómentesség (2) alapítvány (5) alkalmi munka (1) alkohol (1) állásidő (1) általános forgalmi adó (51) aluladóztatott kiegészítő adó (1) amerikai-magyar kettős adóztatást kizáró egyezmény (2) APA-eljárás (5) apport (1) árfolyamkockázat (2) árfolyamkülönbözet (5) árfolyamnyereség (7) árfolyamveszteség (4) art (5) átalakulás (1) átalakulások könyvvizsgálata (1) átalányadózás (1) átlagkereset (1) átstrukturálás (1) áttérés euro alapú könyvelésre (3) audit (2) automatikus információcsere (3) automatizálás (8) Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (1) Balázs Péter (15) Bálint Orsolya (5) Bartha Noémi (1) befektetési jegy (2) beföldi összesítő jelentés (3) behajtási költségátalány (4) behajthatatlan követelés (4) behajthatatlan követelések (3) Bejczi Alex (3) bejelentési kötelezettség (1) bejelentett részesedés (1) belföldi összesítő jelentés (1) belső ellenőrzés (1) belterületbe vont ingatlan (1) BEPS (15) bércsökkentés (1) Béren kívüli egyes meghatározott juttatások (1) béren kívüli juttatás cafetéria (21) bérgyártás (3) bérszámfejtés (6) bértámogatás (8) beruházás (12) beszámoló (6) bevallás (3) bevallás-tervezet (3) bicikli (1) big data (4) BIREG (3) bírság (43) bírságmértékek (4) bizalmi vagyonkezelés (7) biztosítás (1) biztosítási adó (1) biztosítási pótadó (1) Blacklist check (3) Bod Péter Ákos (1) Bökönyszegi Kitti (6) Brexit (1) Budapesti Corvinus Egyetem (1) büntetés (1) BVK (7) cafetéria (16) cash box (1) CBCR (4) cégautó (1) cégautóadó (1) céges biztosítás (2) céges megtakarítás (1) cégkapu (6) compliance (1) COVID-19 (45) családi adókedvezmény (7) családi kedvezmény (6) családi vállalatok (4) családtámogatási ellátások (2) csekély értékű ajándék (1) Csekély értékű ajándék (1) Cseuz Ákos (1) csok (1) csökkentett munkaidő (1) csoportos biztosítás (1) csoportos társasági adózás (12) DAC (1) DAC 6 (4) devizás könyvelés (1) diák (2) diákhitel-törlesztés támogatása (1) digitális nomádok (1) digitalizáció (14) Dobai Ádám (1) dohány (1) dohánytermékek (1) dr. Juhász Judit (5) dr. Menczel-Kiss Gellért (26) dr. Rácz Nóra (27) dr. Solymosi Katalin (1) Dr. Szabó Levente Antal (3) DUIHK (1) e-áfatervezet (7) e-áfa bevallási tervezet (7) e-aláírás (1) e-EKO (1) e-kereskedelem (2) e-nyugta (1) e-pénztárgép (2) e-szigno (1) eÁfa (8) eelektromos autó (1) effektív adókulcs (2) egészségbiztosítás (16) egészségügyi hozzájárulás (6) egészségügyi szolgáltatási járulék (7) egyéni vállalkozó (2) egyszerűsített beszámoló (1) egyszerűsített foglalkoztatás (1) egyszerűsített közteher-viselési hozzájárulás (2) egyszer használatos műanyagok (1) eho (9) eIDAS (1) EKAER (23) EKÁER (7) EKHO (5) elekáfa (1) elektromos töltőállomás létesítése (2) elektronikus egyszerűsített kísérő okmány (1) elektronikus kereskedelem (2) elektronikus ügyintézés (5) Elek Diána (40) életbiztosítás (2) elévülés miatti rendezés (1) elismert belföldi kiegészítő adó (1) ellenőrzés (15) ellenőrzött külföldi társaság (4) ellenőrzött tőkepiaci ügyletek (2) előadóművészet (5) élőzenei adókedvezmény (1) első házasok kedvezménye (3) EMCS (1) energiaadó (2) energiahatékonyság (4) energiahatékonysági beruházás (1) enyugta (1) építőipar (2) EPR (6) értékpapír (3) eSZJA (6) EU (9) EUB határozat (1) Európai Bíróság (2) eurora való áttérés (2) EVA (2) éves beszámoló (2) éves konszolidált beszámoló (2) évzárás (8) év végi üzleti ajándék (2) exit tax (3) expat (4) export értékesítés EU-n kívülre (2) extraprofit adó (8) family office (4) fejlesztési adókedvezmények (20) fejlesztési tartalék (8) feketelista (1) feketemunka (1) felmondás (1) feltételes adóbírság (1) Ferov Réka (5) filmalkotások (5) filmipari statiszta (1) finanszírozás (2) fióktelep (1) fizetési halasztás (2) fizetési könnyítés (1) fizetés nélküli szabadság (2) fizetővendég (1) foglakoztatás támogatása (1) foglalkoztatási riasztás (2) foglalkoztatói nyugdíjszolgáltató (1) fordított adózás (1) Fotiadi Ágnes (25) Freyné Bálint Orsolya (1) Gaál József (1) garantált bérminimum (3) gazdasági intézkedések (4) gázolaj (1) GDPR (1) generációváltás (3) gépjárműadó (1) globális minimumadó (8) global mobility (3) GLOBE (6) gyorsintézkedések (8) Hajdu Bernadett (2) háromszögügylet (3) határokon átnyúló adótervezési konstrukció (2) határozatok formai hibái (1) health check (2) helyi adók (2) helyi iparűzési adó (20) hibrid eszközök (1) HIPA (1) hipa (12) hitel (1) hitelesített adóalany (1) home office (7) hozam (2) hozzátartozói nyugellátások (1) HR (41) hulladék (3) idénymunka (1) IFA (1) IFRS (4) IIR (1) illeték (11) importáfa (2) Import One Stop Shop (1) ingatlan (7) ingatlanfejlesztés (4) ingatlan bérbeadása (2) ingatlan fordított adózás (2) innovációs járulék (3) IOSS (1) iparűzési adó (8) izoláció (1) Jancsa-Pék Judit (171) járulék (13) jegyzett tőke (3) jelentős költségvetési kockázat (1) jogdíj (3) jogorvoslat (3) Joint Venture Szövetség (1) Jövedéki Adatcsere Rendszer (1) jövedéki adó (6) Jövedéki Árumozgás Ellenőrző Rendszer (1) jövedéki termékek (4) jövedelem-hozzászámítási szabály (1) jövedelem minimum (1) Juhász Alexandra (1) Juhász Judit (4) JVSZ (1) K+F (6) Kálmán Veronika (4) kamat (3) kamatadó (1) kamatjövedelmek adózása (4) Kapcsolatban (3) kapcsolt vállalkozás (28) KATA (11) Kecskemét (1) kedvezményezett részesedéscsere (1) kerékpár (1) kerékpárhasználat (1) késedelmi kamat (1) készpénz (1) készpénzfizetési korlát (1) készpénz fizetés (1) kiadmányozási hiba (1) kiegészítő adó (1) kiemelt adózók (1) kijárási tilalom (1) kiküldetés (19) kimentési kérelem (1) Király László György (3) kisadók (17) kisértékű küldemény (3) kiskereskedelmi különadó (4) kisvállalati adó (3) kisvállalkozás (1) kiszervezett bérszámfejtés (1) kiterjesztett gyártó felelősségi rendszer (6) kitüntetés (1) KIVA (16) kivitel (1) kiviteli korlátozás (1) kkv (2) KKVHÁZ (1) klímavédelem (1) kocázatelemzés (1) kockázati biztosítás (1) kockázatos adózó (1) költségátalány (1) költségtérítés (2) KOMA (1) könyvelés (12) könyvelés automatizáció (4) könyvelés devizában (1) könyvvizsgálat (10) körforgásos termékek (5) környezetvédelem (12) környezetvédelmi termékdíj (16) koronavírus (36) középvállalkozás (1) közművezetékek adója (1) köztartozásmentes (1) közterer (1) kriptovaluta (2) ktd (8) külföldi áfa (1) külföldi munkavállalás (12) különadó (21) különös adó-visszatérítés (3) kúria jogegységi határozat (1) kurzarbeit (10) kutatás-fejlesztés (7) lakástámogatás (1) láncértékesítés (9) lancügylet (1) látványcsapatsport (6) LeitnerDigital (26) LeitnerLaw (4) LeitnerLeitner (19) leitnerleitner30 (12) LeitnerLeitner30 (13) lekötött tartalék (1) leltár (2) LL30 (13) logisztika (2) M&A (1) M2M (1) Macsuka Nikolett (1) magánemberek (12) magánszemély (2) magán szálláshely (1) Magyar GAzdaságért Díj (1) Magyar Könyvvizsgálói Kamara (1) Major Valéria (2) megbízási jogviszony (1) megbízható adózó (4) Megbízható Munkaadó (1) megtakarítás (1) megváltozott munkaképességűeknek járó ellátások (1) megváltozott munkaképességű személyek alkalmazása (1) menedzsment (1) mérleg (1) minimálbér (3) minimumadó (2) Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar (1) MKvK (1) Mladonyiczki Balázs (4) mobilitási célú lakhatási támogatás (3) MRP (2) mulasztási bírság (4) multinacionális vállalat (2) munkaerő-piaci támogatás (1) munkajog (9) munkaügy (3) munkavállalói résztulajdonosi program (4) munkavédelem (1) munkaviszonyon felüli jövedelmek (3) M lapok (2) napidíjak (1) Naszádos Péter (5) NAV (4) NAV áfabevallási asszisztens (3) NAV áfa bevallási tervezet (3) négy- vagy többgyermekes anyák kedvezménye (1) négygyerekes anyák kedvezménye (1) Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (1) nemzetgazdasági szintű bruttó átlagkereset (1) nemzetközi adóeljárások (12) Nemzetközi Adószakértők Magyarországi Társasága (1) nemzetközi adózás (27) nemzetközi fuvarozás (3) nemzetközi vállalatcsoportok (12) népegészségügyi termékadó (1) neta (1) Nők 40 (1) növekedési adóhitel (1) NYESZ (5) Nyilvános CbC jelentés (1) nyilvántartás (19) nyugdíj (14) nyugdíj-előtakarékossági számla (6) nyugdíjasok járulékkötelezettsége (2) nyugdíjasok kiegészítő tevényesége (2) nyugdíjasok munkavállalása (3) nyugdíjas szövetkezet (2) nyugdíjbiztosítás (6) nyugdíjjárulék (3) nyugta (1) objektív tényezők (1) olimpiai adókedvezmény (1) önellenőrzés (3) önellenőrzési pótlék (2) one stop shop (2) öngondoskodás (1) önkéntes jogkövetési eljárás (1) önkéntes jogkövetést támogató eljárás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (2) önkéntes pénztár (2) online pénztárgégép (1) online pénztárgép (2) online számla-adatszolgáltatás (24) Online számla-adatszolgáltatás (6) online számlázás (25) online számlázó programok (24) öregségi nyugdíj (1) országonkénti jelentés (8) OSS (2) összevont adóalapot (1) osztalék (9) osztalék fizetési korlát (1) otthoni munkavégzés (1) Palicz Marianna (6) pályázat (2) Partner review (4) pénzmosás (1) pénzügyi év (1) peres képviselet (1) piaci értéken való értékelés (1) Pintér Gabriella (3) platformgazdaság (3) portfolioblogger (12) Posting irányelv (1) pótbefizetés (2) QDMTT (1) QES (1) quick fixies (9) Rácsai Tamás (1) regisztráció (7) rehabilitációs adó (2) rehabilitációs hozzájárulás (2) reklámadó (13) reklámhordozók építményadója (2) reprezentáció (2) részletfizetés (3) részmunkaidő (1) részvény (3) rokkantsági ellátás (2) rokkant nyugdíj (1) rövidtávú szállásadó platformok (1) SAF-T (2) saját jogú nyugdíjas (1) saját tőke (5) SEED (1) semmisségi okok (1) Siklós Márta (54) Single use plastic (1) single vat area (1) social distance (1) Solymosi Katalin (1) Somogyi Zsófia (2) start-up (2) SUP (1) Swisscham Hungary Svájci-Magyar Kereskedelmi Kamara (1) szakképzési hozzájárulás (9) szálláshely-szolgáltatás (2) számla-adatszolgáltatás (1) számlakorrekció (1) számlázó program (8) számvitel (33) számviteli alapelvek (2) számviteli alapfogalmak (1) számviteli politika (5) számviteli törvény (1) számvitel nyelve (1) szellemi alkotások joga (1) személyi jövedelemadó (54) személyi jövedelmadó bevallás (29) személyi kedvezmény (8) személyszállítási platformok (1) Szép-kártya (6) szervezetfejlesztés (1) szervezeti struktúra (1) szerződéses gyártás (3) szja (79) szochó (29) szociális hozzájárulás (31) szociális hozzájárulási adó (18) szokásos piaci ár (3) Taga György (2) tagi kölcsön (1) Takács Mária (1) Tamásné Czinege Csilla (1) támogatás (9) tao (33) társadalombiztosítás (22) társadalombiztosítási járulék (7) társasági adó (72) társasági tranzakciók (1) tartós befektetési számla (3) távértékesítés (1) távmunka (6) Taxand (2) TB (13) TBSZ (4) TB kifizetőhely (1) telephely (7) teljesítésekkel arányos bevétel-elszámolás (1) termékdíj (5) Timár Katalin (3) tőkeemelés (1) tőkehelyzet rendezése (6) tőkejövedelmek (11) tőkejövedelmek adózás cikksorozat (5) tőkekivonás (2) tőkepiaci ügylet adózása (2) tőketartalék (1) törzstőke (4) Tóth Dorottya (1) tőzsdei ügyletek (1) transzferár (58) transzferárazás (28) tranzakciós illeték (1) túlfizetés (1) turizmusfejlesztési hozzájárulás (3) ügyfélkapu (2) újrahasznosítás (1) ukrán munkavállalók (1) UL (1) uniós áfareform (2) uniós támogatás (3) unit-linked (2) utalvány (1) utalványok (1) utalványok áfakezelése (1) utódlás (5) utólagos adóalap-csökkentés (2) UTPR (1) üzleti ajándék (1) üzleti út (1) vagyonáthelyezés (2) vagyonkezelő alapítvány (10) vagyontervezés (4) vállalatirányítás (1) vállalatok (4) vállalkozásból kivont jövedelem (1) vállalkozók járulékfizetési kötelezettsége (1) valós gazdasági jelenlét (1) Vályi-Kis Beáta (1) Vályi Beáta (1) vám (7) vámeljárás (5) vámkezelés (2) VAT (4) VATs App (6) VAT Expert Group (4) VAT in digatal age (4) védett kor (1) végelszámolás (2) versenyjog (1) versenyképesség (2) VIDA (4) VIES (1) VIES-validátor (3) visszado (1) visszaigénylés (1) visszatérítés (2) webinárium (4) We for You (11) XML (1) XML-Validátor (3) XSD 2.0 (1) XSD 3.0 (1) • szociális hozzájárulási adó (1) Címkefelhő

Elismerések

kivalo_tag_vedjegy_kicsi.jpg

Jancsa-Pék Judit: ÁFA – Távértékesítés és mini-one-stop-shop

2014.08.14. 10:28 leitnerleitner

Új áfa-szabályozás lép majd életbe a távértékesítésekkel kapcsolatban 2015. január 1-jével az Unióban. Ekkortól ugyanis a nem-adóalanyok, vagyis a magánszemélyek részére nyújtott rádiós és audiovizuális médiaszolgáltatási, telekommunikációs, valamint az elektronikus úton nyújtott szolgáltatások egész Európában a fogyasztás helye szerint (azaz a célországban) fognak adózni. Az elektronikus szolgáltatások alatt online boltok, webshopok, webportálok, mobilalkalmazás forgalmazók, e-könyv-értékesítők, távoktatók és más hasonló e-kereskedők szolgáltatásait kell érteni.

appok.jpg

Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a fentiekkel foglalkozó adóalanyoknak akár mind a 28 tagországban adókötelezettsége keletkezhet. Annak érdekében, hogy leegyszerűsítsék a vállalkozások adminisztrációs kötelezettségeit, bevezetik az úgynevezett mini-one-stop-shop-ot („MOSS”) vagyis az egyablakos ügyintézési rendszert. Így az áfa-bevallási és -befizetési kötelezettségeket a fogyasztó tartózkodási helyétől függetlenül az értékesítő államában kell teljesíteni. Ezáltal az értékesítőnek hazai pályán maradva a határon átnyúló ügyletei esetén is csupán egyetlen, a saját adóhatóságával kell szembesülnie jelentősen egyszerűbb adminisztrációval. A befizetett adót is a hatóságok osztják meg egymás között a teljesített ügyleteknek megfelelő arányban.

Az áfa mértékét azonban azt fogja meghatározni, hogy a nem adóalany fogyasztó hol lakik vagy tartózkodik. Ez az Unió legmagasabb 27%-os áfa kulcsához szokott magyar média-, távközlési- és elektronikus szolgáltatások nyújtóinak kedvező változást hoz, hiszen külföldiek felé alacsonyabb áfa kulccsal számlázhatnak majd, vagyis nem kerülnek versenyhátrányba a külföldi szolgáltatókkal szemben az áfa miatt. Kedvezőtlenül érinti azonban a magyar fogyasztókat, ha ilyen szolgáltatásokat külföldről rendelnek meg, mert a jövőben ők mindenképpen a magyar áfával növelt értékeket fizetik majd.

Miért szükséges a változás?

Az új áfa-szabályozás célja a hatékonyabb és igazságosabb adózás megteremtése. A fogyasztás helyéhez kötött áfa-kötelezettséggel egy adott tagállamban egyenlő feltételekkel versenyezhetnek a telekommunikációs, a műsorszóró és elektronikus szolgáltatást nyújtó vállalkozások attól függetlenül, hogy hazai vagy más EU tagországbeli szolgáltatóról van-e szó.

Milyen ügyletekre vonatkozik a módosítás?

A nem adóalany, azaz elsősorban magánszemélyek számára szolgáltatást nyújtó telekommunikációs, rádiós és a televíziós műsorszórással foglalkozó és elektronikus szolgáltatást nyújtó cégeket érinti. Ezek közé sorolhatjuk például a telefonszolgáltatókat, az előfizetéses műholdas televíziós csatornákat, a letölthető szoftvereket, zenéket és e-könyveket forgalmazó vállalkozásokat.

Mit tesz az Európai Bizottság a szabályozás bevezetése érdekében?

A következetes és egységes szabályozás kialakítása és zökkenőmentes bevezetés érdekében a bizottság folyamatosan egyeztet a tagállamokkal és az érintett vállalkozásokkal. Az egyeztetés kiterjed a jogszabályi keretek kidolgozására, a közös értelmezés kialakítására, a MOSS informatikai feltételeinek biztosítása, a rendszerrel kapcsolatos speciális adóhatósági ellenőrzési szabályok tisztázása. Októbertől egy website-on ismerhetik meg az adófizetők a különböző tagállamok áfa-szabályait és különböző áfa-mértékeket is.

A tagállamok feladatai

A tagállamoknak harmonizálniuk kell saját szabályozásukat a direktívának megfelelően. Létre kell hozniuk egy technikai hátteret és website-ot, amelyen keresztül az ügyintézők a tagállamok közti információcserét könnyen bonyolíthatják. Tájékoztatniuk kell az adófizetőket a változásokról.

A vállalkozások feladatai

A vállalkozásoknak meg kell ismerkedniük az új szabályozással, fel kell készíteniük a számlázási és áfa adminisztrációs rendszerüket az alkalmazásra, valamint az érintett tagország informálására. Ennek érdekében a Bizottság egy részletes iránymutatást állított össze a MOSS jövőbeli működésével kapcsolatban, melyet még 2013-ban nyilvánosságra hoztak, majd 2014-ben magyarázatokkal is kiegészítettek.

Hogy lehet biztosítani az új szabályozás helyes alkalmazását?

Ahhoz, hogy a vállalkozások elérjék ügyfeleiket láthatóvá kell válniuk az online térben. Ha egy ország fogyasztói számára elérhetőek, akkor elérhetővé válnak az adott ország adóhatósága számára is. Így könnyen ellenőrizhetővé is válnak.

A bizottság kidolgozott egy ellenőrzési iránymutatást a tagállamok számára, mely minden fél számára biztosítja az adófizetés helyének meghatározását. Ráadásul az EU szabályozás már most is biztosítja a tagállamok széleskörű együttműködését az áfa megállapításában és beszedésében.

Áremelkedéshez vezet-e majd az új rendszer?

A fogyasztók számára a változás elenyésző lesz. A szolgáltatások alapára nem változik, csak az alapár megadott százalékéban számított áfa változhat attól függően, hogy honnan vásárolt korábban a fogyasztó. Ha például eddig egy olyan államból vásárolt szoftvert, ahol alacsonyabb az áfa kulcs, mint abban az államban, ahol a fogyasztó él, akkor a jövőben többet kell majd fizetnie. A magyar fogyasztók főszabályként tehát ezért tapasztalhatnak majd áremelkedést, hiszen minden tagállamban alacsonyabb az áfa kulcsa, mint nálunk. Emellett különbségeket okozhatnak majd a különféle tagállamokban másképp alkalmazott csökkentett adókulcsok is.

Valójában azonban hosszú távon a piac és a verseny élénkülését várhatjuk az új szabályozástól, ami végső soron alacsonyabb árakhoz is vezethet.

Vajon hogyan érinti mindez a tagállamok adóbevételeit?

A fogyasztás helye szerinti adóztatás csak a fogyasztási adókkal, vagyis az áfával kapcsolatban logikus lépés. Lehetséges, hogy bizonyos alacsony áfa-kulcsú tagállamok azt tapasztalják majd, hogy a piaci részesedésük csökken, mivel azok a vállalkozások, akik adózási szempontok miatt választották az adott országot, elköltöznek. Ugyanakkor a direktíva hosszú előkészítési ideje lehetővé tette a tagállamoknak, hogy a változásokhoz alkalmazkodjanak. Hovatovább egy 2019-ig tartó átmeneti időszakban a működés helye szerinti tagállamok még megtarthatják a bevételek egy részét.

Ki fogják-e terjeszteni a One-Stop-Shop ötletét minden e-kereskedelemre (például termékek távértékesítésére)?

Ez volt a Bizottság eredeti célkitűzése 2004-ben, melyet adószakértők is támogattak az egységes piac megvalósulása érdekében. Ezt azonban nem minden tagállam fogadta el. A MOSS azonban jó lehetőséget nyújt a tagállamoknak arra, hogy megismerkedjenek az új rendszer előnyeivel, és megnyithatja az utat a jövőbeli szélesebb alkalmazás előtt.

komment

Címkék: áfa EU Jancsa-Pék Judit

süti beállítások módosítása