2016. január 1-jétől bővült azoknak az adatoknak a köre, amelyekről a munkáltatóknak és a kifizetőknek az általuk foglalkoztatott biztosítottakra vonatkozóan bejelentést kell tenniük a NAV felé.
A foglalkoztatottak bejelentésére szolgáló nyomtatványon (’T1041/’1041INT) - a korábbi bejelentéssel érintett adatkörön kívül (biztosított neve, születési ideje, adóazonosító jele, biztosítási jogviszony kódja, kezdete, vége, szünetelése, heti munkaidő, FEOR-szám) - kötelező megadni a biztosított (munkavállaló) végzettségét, szakképzettségét, szakképesítését, illetve az ezt igazoló okiratot kibocsátó intézmény nevét és az okirat számát is.
A biztosított adatait a NAV automatikusan tovább fogja küldeni az állami szakképzési és felnőttképzési szerv (NSZFH) pályakövetési nyilvántartásának.
Ugyan a jogszabályszövegből nem derül ki egyértelműen, de nyomtatvány kitöltési útmutatója alapján csak a 2016-os új bejelentéseknél kell a szabályt alkalmazni.
Fontos, hogy a bejelentési kötelezettség és így az erre vonatkozó fenti változás nem csak a munkáltatókat, hanem a „kifizetőket” is érinti, így pl. az olyan vállalkozásokat, akik megbízásos jogviszonyban foglalkoztatnak magyar biztosítottat, vagy olyan külföldi vállalkozásokat, akik magyar biztosítottat foglalkoztatnak akár megbízásos, akár munkaviszonyban, továbbá azokat is, akik Tbj. 56/A. § szerinti önfoglalkoztatóttként kötelezettek a bejelentésre.
A könyvelő, bérszámfejtő, HR-s, tanácsadó kollégáknak javasoljuk, hogy mielőbb készítsék fel a belső rendszerüket a fenti változásra (pl. frissítsék az adatbekérő dokumentumaikat a képesítésre vonatkozó adatokkal).