HTML

A LeitnerLeitner Közép-Európa egyik legjelentősebb adótanácsadó, könyvelő és könyvvizsgáló vállalatcsoportja. Tizenhárom Közép-Európában működő irodánknak, több mint 50 éves tapasztalatunknak és közel 700 felkészült kollégánknak köszönhetően mély ismeretekkel rendelkezünk a térség államainak jogszabályi környezetéről. Az egész világot behálózó szakmai kapcsolataink azonban azt is lehetővé teszik, hogy ügyfeleinket a legjobb megoldásokkal támogathassuk a régión határain túl is.

Elismerések

kivalo_tag_vedjegy_kicsi.jpg

Címkék

1% (3) 2019 (1) 2021 (1) 42-es vámeljárás (1) 4 gyerekes anyák kedvezménye (1) A1 nyomtatvány (3) Adatexport-Generátor (3) adatkezelés (2) adatszolgáltatás (22) adminisztráció (29) adó (1) adócsalás (8) adóelengedés (5) adóeljárás (1) adóellenőrzés (45) adóellenőrzések (13) adóelőleg-nyilatkozat (1) adóelőny (13) adófelajánlás (1) adófizetési biztosíték (1) adófolyószámla (1) adóhitel (2) adókedvezmény (64) adókönnyítés (7) adómentes (1) adómentes juttatás (6) adómérséklés (4) adórendszer (5) adótartozás (8) adótörvény-változások 2019 nyári csomag (3) adótörvény-változások 2020 ősz (4) adóváltozás (8) adóváltozások 2017-es nyári csomag (5) adóváltozások 2018-as nyári csomag (3) adóváltozások 2018-as őszi csomag (5) adóváltozások 2020 (6) adózás rendje (3) adózói minősítés (4) áfa (75) áfa-bevallási tervezet (1) áfa-workshop (8) áfabevallás (7) áfacsalás (10) áfaegyenleg (5) áfakulcs (4) áfamentesség (2) áfareform (2) Ágoston Krisztián (12) agresszív adótervezési struktúrák (2) air (3) alanyi adómentesség (2) alapítvány (4) alkohol (1) állásidő (1) általános forgalmi adó (28) APA-eljárás (5) árfolyamkockázat (1) árfolyamkülönbözet (4) árfolyamnyereség (6) árfolyamveszteség (3) art (5) átalakulás (1) átalakulások könyvvizsgálata (1) átstrukturálás (1) áttérés euro alapú könyvelésre (1) automatikus információcsere (1) automatizálás (4) Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (1) Balázs Péter (10) Bálint Orsolya (5) Bartha Noémi (1) befektetési jegy (2) beföldi összesítő jelentés (3) behajtási költségátalány (4) behajthatatlan követelés (4) behajthatatlan követelések (3) belföldi összesítő jelentés (1) belterületbe vont ingatlan (1) BEPS (14) bércsökkentés (1) béren kívüli juttatás cafetéria (17) bérgyártás (3) bérszámfejtés (4) bértámogatás (8) beruházás (10) beszámoló (6) bevallás (1) bevallás-tervezet (2) big data (3) BIREG (1) bírság (35) bírságmértékek (1) bizalmi vagyonkezelés (1) biztosítás (1) Blacklist check (3) Bod Péter Ákos (1) Bökönyszegi Kitti (4) Brexit (1) cafetéria (13) cash box (1) céges biztosítás (2) céges megtakarítás (1) cégkapu (6) COVID-19 (42) családi adókedvezmény (2) családi kedvezmény (1) családi vállalkozások (1) családtámogatási ellátások (2) csökkentett munkaidő (1) csoportos biztosítás (1) csoportos konzultáció (1) csoportos tanácsadás (1) csoportos társasági adózás (7) DAC 6 (3) diák (2) diákhitel-törlesztés támogatása (1) digitalizáció (6) dohány (1) dohánytermékek (1) dr. Juhász Judit (4) dr. Menczel-Kiss Gellért (11) dr. Rácz Nóra (13) eelektromos autó (1) egészségbiztosítás (16) egészségügyi hozzájárulás (6) egészségügyi szolgáltatási járulék (7) egyéni vállalkozó (1) egyszerűsített beszámoló (1) egyszerűsített közteher-viselési hozzájárulás (1) egyszer használatos műanyagok (1) eho (9) EKÁER (2) EKAER (20) EKHO (2) elektromos töltőállomás létesítése (1) elektronikus kereskedelem (1) elektronikus ügyintézés (5) Elek Diána (28) életbiztosítás (1) elévülés miatti rendezés (1) ellenőrzés (2) ellenőrzött külföldi társaság (3) ellenőrzött tőkepiaci ügyletek (1) előadóművészet (5) élőzenei adókedvezmény (1) első házasok kedvezménye (2) energiaadó (1) energiahatékonyság (3) értékpapír (3) eSZJA (5) EU (9) EUB határozat (1) Európai Bíróság (2) EVA (2) éves beszámoló (1) éves konszolidált beszámoló (1) évzárás (4) év végi üzleti ajándék (2) exit tax (3) expat (4) export értékesítés EU-n kívülre (1) fejlesztési adókedvezmények (14) fejlesztési tartalék (6) feketelista (1) feketemunka (1) felmondás (1) feltételes adóbírság (1) Ferov Réka (5) filmalkotások (5) finanszírozás (2) fizetési halasztás (2) fizetési könnyítés (1) fizetés nélküli szabadság (2) Fotiadi Ágnes (16) Freyné Bálint Orsolya (1) Gaál József (1) garantált bérminimum (2) gazdasági intézkedések (4) GDPR (1) gépjárműadó (1) gyorsintézkedések (8) Hajdu Bernadett (2) háromszögügylet (2) határokon átnyúló adótervezési konstrukció (2) határozatok formai hibái (1) hazai vállalatcsoportok (2) helyi iparűzési adó (14) hibrid eszközök (1) hipa (7) hitel (1) hitelesített adóalany (1) home office (5) hozam (1) HR (10) IFRS (3) illeték (6) importáfa (1) ingatlan (4) ingatlanfejlesztés (3) ingatlan bérbeadása (1) innovációs járulék (1) iparűzési adó (4) izoláció (1) Jancsa-Pék Judit (133) járulék (12) jegyzett tőke (3) jogdíj (3) jogorvoslat (2) jövedéki adó (3) jövedéki termékek (1) Juhász Alexandra (1) Juhász Judit (3) K+F (4) Kálmán Veronika (4) kamat (2) kamatjövedelmek adózása (3) kapcsolt vállalkozás (20) KATA (8) Kecskemét (1) késedelmi kamat (1) készpénz (1) készpénzfizetési korlát (1) készpénz fizetés (1) kiadmányozási hiba (1) kijárási tilalom (1) kiküldetés (14) kimentési kérelem (1) Király László György (3) kisadók (9) kisértékű küldemény (3) kiskereskedelmi különadó (3) kisvállalati adó (1) kitüntetés (1) KIVA (10) klímavédelem (1) kockázati biztosítás (1) költségtérítés (1) könyvelés (3) könyvvizsgálat (5) környezetvédelem (8) környezetvédelmi termékdíj (14) koronavírus (33) ktd (7) külföldi munkavállalás (8) különadó (11) különös adó-visszatérítés (2) kúria jogegységi határozat (1) kurzarbeit (10) kutatás-fejlesztés (5) láncértékesítés (4) lancügylet (1) látványcsapatsport (6) LeitnerDigital (13) LeitnerLeitner (15) lekötött tartalék (1) logisztika (1) Macsuka Nikolett (1) magánemberek (9) Magyar GAzdaságért Díj (1) Major Valéria (2) megbízási jogviszony (1) megbízható adózó (3) megtakarítás (1) megváltozott munkaképességű személyek alkalmazása (1) menedzsment (1) mérleg (1) minimálbér (2) minimumadó (1) Mladonyiczki Balázs (4) mobilitási célú lakhatási támogatás (3) mulasztási bírság (2) munkaerő-piaci támogatás (1) munkajog (5) munkavállalói résztulajdonosi program (2) munkaviszonyon felüli jövedelmek (1) M lapok (2) napidíjak (1) Naszádos Péter (5) négy- vagy többgyermekes anyák kedvezménye (1) négygyerekes anyák kedvezménye (1) nemzetközi adóeljárások (2) nemzetközi adózás (13) nemzetközi fuvarozás (1) nemzetközi vállalatcsoportok (4) népegészségügyi termékadó (1) neta (1) Nők 40 (1) növekedési adóhitel (1) NYESZ (3) nyilvántartás (19) nyugdíj (9) nyugdíj-előtakarékossági számla (4) nyugdíjasok járulékkötelezettsége (2) nyugdíjasok kiegészítő tevényesége (2) nyugdíjasok munkavállalása (3) nyugdíjas szövetkezet (2) nyugdíjbiztosítás (4) nyugdíjjárulék (2) objektív tényezők (1) olimpiai adókedvezmény (1) önellenőrzés (1) önellenőrzési pótlék (2) önkéntes pénztár (1) online pénztárgégép (1) online számla-adatszolgáltatás (21) Online számla-adatszolgáltatás (3) online számlázás (21) online számlázó programok (22) országonkénti jelentés (6) osztalék (8) osztalék fizetési korlát (1) otthoni munkavégzés (1) Palicz Marianna (6) pályázat (2) Partner review (2) pénzmosás (1) pénzügyi év (1) piaci értéken való értékelés (1) Pintér Gabriella (1) Posting irányelv (1) pótbefizetés (2) quick fixies (9) Rácsai Tamás (1) regisztráció (6) rehabilitációs adó (2) rehabilitációs hozzájárulás (2) reklámadó (11) reklámhordozók építményadója (2) reprezentáció (1) részletfizetés (3) részmunkaidő (1) részvény (2) rokkantsági ellátás (1) SAF-T (1) saját tőke (2) semmisségi okok (1) Siklós Márta (39) Single use plastic (1) single vat area (1) social distance (1) start-up (2) SUP (1) szakképzési hozzájárulás (7) szálláshely-szolgáltatás (2) számlakorrekció (1) számlázó program (6) számvitel (15) számviteli alapelvek (1) számviteli alapfogalmak (1) számviteli politika (3) számviteli törvény (1) számvitel nyelve (1) személyi jövedelemadó (33) személyi jövedelmadó bevallás (21) személyi kedvezmény (5) Szép-kártya (2) szervezetfejlesztés (1) szervezeti struktúra (1) szerződéses gyártás (3) szja (56) szochó (20) szociális hozzájárulás (22) szociális hozzájárulási adó (9) szokásos piaci ár (2) Taga György (1) tagi kölcsön (1) Takács Mária (1) Tamásné Czinege Csilla (1) támogatás (5) tao (13) társadalombiztosítás (17) társadalombiztosítási járulék (4) társasági adó (40) tartós befektetési számla (3) távmunka (3) Taxand (2) TB (7) TBSZ (2) telephely (3) teljesítésekkel arányos bevétel-elszámolás (1) termékdíj (5) Timár Katalin (3) tőkeemelés (1) tőkehelyzet rendezése (3) tőkejövedelmek (9) tőkejövedelmek adózás cikksorozat (5) tőkekivonás (2) tőkepiaci ügylet adózása (2) tőketartalék (1) törzstőke (4) Tóth Dorottya (1) tőzsdei ügyletek (1) transzferár (40) transzferárazás (10) túlfizetés (1) turizmusfejlesztési hozzájárulás (2) ügyfélkapu (2) UL (1) uniós áfareform (2) uniós támogatás (3) unit-linked (1) utalvány (1) utalványok (1) utalványok áfakezelése (1) utódlás (1) utólagos adóalap-csökkentés (2) üzleti út (1) vagyonáthelyezés (1) vagyonkezelő alapítvány (2) vállalkozásból kivont jövedelem (1) vállalkozók járulékfizetési kötelezettsége (1) Vályi-Kis Beáta (1) Vályi Beáta (1) vám (6) vámeljárás (5) vámkezelés (2) védett kor (1) versenyképesség (2) VIES-validátor (3) webinárium (4) XML (1) XML-Validátor (3) XSD 2.0 (1) XSD 3.0 (1) • szociális hozzájárulási adó (1) Címkefelhő

Új adómódosítások a COVID-19 világjárvány kapcsán

2020.04.24. 09:46 leitnerleitner

A koronavírusra tekintettel a magyar kormány nemrégiben számos új rendelkezést fogadott el, amely többek között kiterjed bizonyos magánszemélyi kifizetésekhez kapcsolódó módosításokra, mint a „kurzarbeit” rendelkezések finomhangolása, adófizetési könnyítési lehetőségekre, a pénzügyi beszámolók és az éves adók határidejének elhalasztására; valamint új finanszírozási lehetőségekre és állami támogatásokra, mint a növekedési hitelprogram, a kutatás-fejlesztési bér támogatás és a versenyképesség-növelő támogatás.

eredmenyek.jpg

1. Magánszemélyi kifizetésekhez kapcsolódó módosítások

A magyar „kurzarbeit” rendelkezések finomhangolása

A munkahelyek jobb védelme érdekében a csökkentett munkaidőre vonatkozó állami támogatási szabályokat visszamenőleges hatállyal módosították az alábbiak szerint:

  • a rövidített munkaidőre jutó a fizetéskülönbség 70% -át továbbra is átvállalja az állam, 3 hónapos időszakra, személyenként legfeljebb a minimálbér kétszereségig terjedő felső korláttal;
  • a munkaidő csökkentése azonban 3 hónap átlagában elérheti a normál munkaidő 15%-75%-át;
  • a számítások alapja az alapbér lesz, a korábbi távolléti díj helyett;
  • egyértelművé válik, hogy a csökkentett munkaidő magában foglalhatja a távoli vagy otthonról végzett munkát is;
  • a munkahelyek fenntartásának kötelezettsége már csak a támogatott munkavállalókra vonatkozóan lesz előírás;
  • átdolgozták az „egyéni fejlesztési idő” feltételeit is, és csak az 50%-ot meghaladó munkaidő csökkentés esetén válik kötelezővé ennek alkalmazása, ám ebben az esetben a munkáltatónak erre az időre is munkabért kell fizetnie; ez alatt az arány alatt viszont a szabály csak önkéntesen alkalmazandó;
  • emellett az „egyéni fejlesztési idő” teljesítése halasztható a válságot követő két éven belül;
  • egyszerűsítették a követelés adminisztratív követelményeit is.

A SZÉP-kártyára előnyeinek kiterjesztése

A SZÉP-kártyára keretein belül nyújtott béren kívüli juttatások adóztatása is kedvezőbbé válik:

  • a munkaadók által ilyen formában 2020. június 30-ig fizetett juttatások után csak a 15% személyi jövedelemadót kell fizetni;
  • a vonatkozó juttatási küszöbértékeket is kiterjesztik 2020-ra a következőképpen:
    • az éves rekreációs keretösszeg a költségvetési intézmények alkalmazottai esetében 400.000 forintra, az egyéb alkalmazottak esetében pedig 800.000 forintra emelkedik;
    • a szálláshely alszámla felső korlátja 400.000 forintra növekszik;
    • a vendéglátás alszámla korlát évi 265.000 Ft-ra nő;
    • a szabadidő alszámla pedig évente 135.000 Ft lesz.

Egészségügyi hozzájárulás a fizetés nélküli szabadságon lévő dolgozók után

A fizetés nélküli szabadságon lévő munkavállalóknak a járvány idején is jár egészségügyi ellátás. A vonatkozó 7710 Ft havi egészségügyi hozzájárulást a munkáltató köteles fizetni. A hozzájárulást általában havonta kell megfizetni a következő hónap 12. napjáig, de a fizetési kötelezettség késleltetését lehet kérelmezni a válsághelyzetet követő 60. napig.

A szociális hozzájárulási adó csökkenése

A munkáltató által fizetendő bruttó bérre felszámított szociális hozzájárulási adó 17,5%-ról 15,5%-ra csökken 2020. július 1-jétől. A KIVA adómértéke szintén 13%-ról 11%-ra csökken, de csak 2021. január 1-jétől.

 

2. Adófizetés könnyítési lehetőségek

Az új jogszabály további fizetési kedvezmény lehetőségeket biztosít az alábbiak szerint:

  • Egyszeri adócsökkentést kérhetnek a társaságok a magyar adóhatóságtól a válsághelyzet végét követő harminc napon belül, ha a befizetés a kérelmező gazdasági tevékenységét a koronavírus helyzetnek tulajdonítható okok miatt lehetetlenné tenné. Az adótartozást egyszer, a keresetben megjelölt adófajtában, legfeljebb 20%-kal, de maximum 5 millió forinttal csökkenthető. A fennmaradó 80%-ot azonban további fizetési könnyítések nélkül kell az adózónak rendeznie.
  • A fenti mentesség mellett az automatikus fizetési könnyítés intézményét is kibővítették. Eddig csak megbízható státuszú adófizetők használhatták ezt az intézményt 1,5 millió forintot nem meghaladó adósságuk esetén. Az új szabályok szerint most már minden adófizető igénybe veheti a 12 hónapos pótlékmentes részletfizetést vagy a hat hónapos pótlékmentes fizetési halasztást, amelyet minden típusú adónemre lehet igényelni és 5 millió forintig terjedő adóra lehet felhasználni. Az új könnyítés kivételesen vonatkozhat a munkavállalóktól levont járulékokra és személyi jövedelemadóra is.
  • Az adófizetők megbízható adózói minősítését a járvány ideje alatt és a válsághelyzet utáni 30. napig fennmarad, függetlenül az idő közben keletkező adótartozásoktól.
  • Az adózó az elektronikus útdíj (EKAER) rendszerhez kapcsolódó kockázati biztosíték fizetési kötelezettsége alól a járvány idején a válsághelyzet utáni 30. napig mentesül; az adóhatóság haladéktalanul és hivatalból visszautalja az adóalanyoknak a kockázati biztosíték összegét, ideértve a szükséges hozzájárulás eljuttattatását a pénzintézetek felé bankgarancia esetén.
  • A társasági adó alanyai továbbra is rendelkezhetnek adójukról sportszervezetek részére látvány-csapatsport támogatása adókedvezményének érvényesítése céljából. Az ilyen juttatásban részesülő sportszervezetek határidőkkel kapcsolatos adminisztratív szabályai is kedvezőbbé válnak. Továbbá a sportszervezeteknél a COVID vészhelyzet kezelésének költségei elismert költségnek számítanak anélkül, hogy a sportfejlesztési programjukat emiatt módosítaniuk kelljen.
  • 2020. december 31-ig az eltöltött vendégéjszakák után fizetendő idegenforgalmi adót nem kell megfizetni. Az önkormányzatok az így átmenetileg kieső adóbevételt a központi költségvetéstől igényelhetik.

 

3. A pénzügyi beszámolók és az éves adók határidejének elhalasztása

A magyar kormány különböző szabályokat vezetett be melyek késleltetik az egyes adókötelezettségek és beszámolási kötelezettségek teljesítését az alábbiak szerint:

  • Az adóbevallás és az adófizetési kötelezettségek határidejét május 31-ről szeptember 30-ra helyezték át a társasági adó, a helyi üzleti adó, az innovációs hozzájárulás, a kisvállalkozói adó (KIVA), az energiaszolgáltatók jövedelemadója és hasonló adók tekintetében.
  • A szabály az eltérő üzleti éves adózók számára is érvényes, így az április 22. és szeptember 30. közötti határidőket szeptember 30-ra helyezték át.
  • Az adó-előlegek bevallási határidőket szintén elhalasztották 2020. szeptember 30-ig. A köztes időszakban a korábbi előlegeket lehet tovább fizetni, vagy annak csökkentése kérelmezhető még az első fizetés határideje előtt.
  • Az éves beszámoló elkészítésének és közzétételének kötelezettsége is 2020. szeptember 30-re csúszik, kivéve a közérdekű társaságokat (például az Európai Gazdasági Térség tőzsdén kereskedett társaságok, pénzügyi intézmények, biztosítótársaságok stb.)

 

4. Finanszírozási lehetőségek és állami támogatások

Növekedési Hitelprogram mikro-, kis- és középvállalkozások részére

A Növekedési Hitelprogram új konstrukciója, az NHP Hajrá 2020. április 20-ától érhető el mikro-, kis- és középvállalkozások (kkv-k) részére a Monetáris Tanács április eleji döntése szerint. A program a gazdaság új motorjává válhat, hiszen a korábbi szakaszaihoz képest az NHP Hajrá nagyobb rugalmasságot és széleskörűbb felhasználást biztosít a kkv-k részére.

  • Vállalkozásonként akár 20 milliárd forint (kb. 56,5 millió EUR) maximális hitelösszeg igényelhető, legfeljebb 2,5% fix kamatozás mellett; a minimális hitelösszeg 1 millió forintban került meghatározásra.
  • Beruházási hitel kapható akár 20 év futamidővel, ráadásul 3 év lehívási idővel, amely immateriális javak, használt vagy új tárgyi eszközök és ingatlanok beszerzésére, a már meglévő vagy bérelt, illetve lízingelt eszközök átalakítására, korszerűsítésére és kapacitásuk bővítésére, 2020. január 1. előtt alapított vállalkozás felvásárlására használható fel.
  • A forgóeszköz-hitelek 3 év futamidővel lényegében szabad felhasználással nyújtanak lehetőséget a munkahelyek és termelési kapacitások megtartása, a likviditás biztosítására, vevőkövetelés- és készletfinanszírozáson túl a munkaerőköltség fedezésére, továbbá előfinanszírozhatók EU-s támogatások is.
  • Az adósságszolgálat mérséklése céljából kiválthatók korábban nem az NHP keretében felvett hitelek is, amennyiben azok célja az NHP Hajrában engedélyezett hitelcélokkal összhangban van.
  • A pénzügyi intézményeknek a hitelkérelem elbírálására két hét áll rendelkezésre az igénylés teljeskörű benyújtását követően.

További államilag támogatott hitellehetőségek nem csak kkv-k számára 

Új hitelelemek és garanciák kerültek bevezetésre:

  • A magyar kormány egyes pénzügyi intézmények bevonásával (elsősorban az MFB) új támogatott (csökkentett) kamatú hiteleket vezet be, melyek nem csak a kis- és közép- hanem a nagyvállalatok számára is elérhetőek. A program keretösszege eléri a 4 milliárd eurót, a kamat felső határa 2,5% kis- és középvállalkozások esetén.
  • Az állam visszavonhatatlan készfizető kezességet nyújt a fent említett hitelekhez illetve a már fennálló hitelekhez is. A hitel 80-90%-a fedhető le 0,2%-0,3% közötti kezességi díj ellenében, mely nagyban csökkenti annak szükségességét, hogy az adósok biztosítékot nyújtsanak hiteleikkel kapcsolatban.

A fentiek következtében kedvező hitelkonstrukciók lesznek elérhetőek a piacon, melyek előnyei jóval a válsághelyzet elmúlta után is fennmaradhatnak.

Uniós keretszabályok az állami támogatások bővítésére

Az Európai Unió Bizottsága a 2020. március 19-i közleménye alapján ideiglenes állami támogatások válnak elérhetővé Magyarországon is, tőke és hitel formájában.

  • A támogatási döntés legkésőbb 2020. december 31-ig hozható meg olyan vállalkozások kapcsán, amelyek még 2019. december 31-én nem minősültek nehéz helyzetben lévő vállalkozásnak.
  • Az ideiglenes támogatás maximális értéke 800 ezer euró (aktuális forint árfolyamon számolva kb. 280 millió forint) vállalkozásonként (azaz belföldi vállalatcsoportonként), az ugyanezen ideiglenes állami támogatási keretből nyújtott támogatásokkal együttesen számítva.
  • Ettől függetlenül, a támogatás bizonyos feltételekkel más állami támogatással is halmozható.
  • A mezőgazdasági, halászati és akvakultúra ágazatban az általánostól eltérő szabályok érvényesülnek.
  • A keretjelleggel meghozott szabályok a Vidékfejlesztési Program kivételével valamennyi állami támogatási Operatív Program támogatási témakörét érinthetik.

A támogatási program tartalommal való feltöltése még folyik. A fenti keret terhére kiadott első két támogatási forma a kutató-fejlesztő tevékenységet végző munkavállalók bértámogatása, valamint a közép- és nagyvállalkozások számára nyújtható versenyképesség-növelési pályázati támogatás.

K+F területen foglalkoztatott munkavállalók bértámogatása

Havi utólagos támogatás keretében kérelmezhető a K+F bérkiegészítés, az alábbi feltételek mellett:

  • Maximális támogatási összeg a havi bruttó munkabér 46,7%-a, legfeljebb 318.920 forint, a legmagasabb támogatási összeg bruttó 670.000 forintos jövedelem mellett érhető el.
  • Nem halmozható a foglalkoztatást elősegítő támogatásokkal, többek között az ún. kurzarbeit kedvezménnyel.
  • Munkaszerződéstől eltérő foglalkoztatási körülmény, kiküldetés, kirendelés, állásidőre adott díjazás esetében nem alkalmazható a támogatás.
  • A munkáltatónak legalább 6 hónapos működést kell felmutatnia, rendezett munkaügyi kapcsolatok mellett, ellene nem lehet folyamatban csőd-, felszámolási és végelszámolási eljárás és nem minősülhet már 2019. december 31-én nehéz helyzetben lévő vállalkozásnak.
  • Létszámtartási és tovább-foglalkoztatási kötelezettséget kell vállalni, ez utóbbit a támogatott hónapokkal megegyező mértékben; kivéve, ha a létszámcsökkenés próbaidő alatti elbocsátás, vagy a munkavállaló felmondása miatt valósult meg.
  • Az a kötelezettség, hogy a támogatásban részesülő vállalja, hogy megtartja a kérelem benyújtását megelőző hónapban meglévő átlagos statisztikai állományi létszámát eltörlésre került.
  • A támogatott munkavállaló munkabére nem csökkenthető a támogatás és a tovább-foglalkoztatás alatt.

Versenyképesség-növelő támogatás

A támogatás a Magyarországon letelepedett közép- és nagyvállalkozásokat, elsősorban a feldolgozóipart és az üzleti szolgáltatószervezeteket célozza. A támogatásból számos iparág kizárásra került, nem pályázhatnak az acélipar, hajógyártás, szénipar, szintetikusszál-ipar, személy- vagy áruszállítás, elsődleges mezőgazdasági tevékenység, halászat és akvakultúra, energiatermelés és szolgáltatás, kereskedelem, koncessziós körbe tartozó projektek, turisztika, exporttevékenység területén működő társaságok. A mezőgazdasági ágazatban speciális feltételek érvényesülnek.

Legfontosabb feltételek röviden:

  • A kérelmező 2019. december 31-én nem minősült nehéz helyzetben lévő vállalkozásnak;
  • Igazolni kell az értékesítés nettó árbevételének vagy a rendelés-állománynak a járvánnyal összefüggő, legalább 25%-os visszaesését;
  • Legalább 150.000 EUR összegű beruházást kell végrehajtani Magyarországon 2021. június 30-ig;
  • Fenn kell tartani a bázislétszámot a beruházás befejezéséig, de legalább 2020. december 31-ig;
  • A pályázónak nem lehet biztosítása vagy az teljes mértékben nem nyújthat fedezetet a járvány okozta károk megtérítésére;
  • Köztartozás-mentesség, rendezett munkaügyi kapcsolatok szintén követelmény.

A folyósítás 100%-os támogatási előlegként történik, rövid átfutási idővel. A támogatás pályázati úton vehető igénybe. Támogatói okirat kiadására legkésőbb 2020. december 31-ig kerülhet sor. A rendelkezésre álló keretösszeg 50 milliárd forint, amelyből egy-egy vállalatcsoport legfeljebb 800 ezer euró (jelenlegi árfolyamon számolva kb. 280 millió forint) támogatás kaphat a belföldön fekvő kapcsolt vállalkozásokkal együttesen.

A támogatási intenzitás a beruházás méretéhez igazodik:

  • 150 000 EUR – 300 000 EUR 30%
  • 300 001 EUR – 500 000 EUR 40%
  • 500 000 EUR – 50%

Címkék: járulék szja támogatás tao versenyképesség társadalombiztosítás cafetéria adókedvezmény adótartozás szakképzési hozzájárulás részletfizetés home office személyi jövedelemadó társasági adó kutatás-fejlesztés K+F KATA KIVA helyi iparűzési adó Jancsa-Pék Judit szociális hozzájárulás adóelengedés szochó koronavírus COVID-19 kurzarbeit

süti beállítások módosítása