A LeitnerLeitner naprakész digitális megoldásokat nyújt ügyfelei számára az adótanácsadás, a könyvelés és a könyvvizsgálat területén is, melyek egyre hasznosabbá válnak most, amikor a digitalizáció újabb és újabb területeket hódít meg az adózás és adóellenőrzés területén. Csak azok a vállalkozások maradnak versenyképesek, amelyek nem küzdenek ez ellen, nem próbálnak meg kibújni a digitalizáció következményei alól, hanem lépést tartanak az új idők technológiai újításaival, és a maguk javára fordítják azokat.
Nagy kihívást jelent többek között az egyre komplexebb belföldi és nemzetközi jogszabályoknak való megfelelés, mely évről évre egyre nagyobb adminisztrációs terhet ró az adózókra, illetve a nevükben eljáró adótanácsadókra és könyvelőkre. Ez csak a működési folyamatok egységesítésével, az ismétlődő és rendszeres feladatok automatizálásával oldható meg. Ezért a vállalkozásoknak fel kell térképezniük működésük digitalizációs lehetőségeit, és meg kell találniuk a leghatékonyabb szoftvermegoldásokat ennek megvalósítására.
A hazai digitalizációs trendet tükrözi például az idén júliustól ismét szigorodó „real time” (valós idejű) számla-adatszolgáltatási kötelezettség is, amelynek keretében a számlázó program immár minden üzleti partnerek között kiállított számláról azonnal elektronikus úton küld adatot az adóhatóságnak. Ezen kívül a cégek számlázó programjának képesnek kell lennie, hogy egy adóhatósági ellenőrzés során az adatexport funkció révén egy meghatározott struktúrájú XML fájlban szolgáltasson adatot az ellenőrök részére egy adott időszakban vagy egy adott sorszámtartományban kiállított összes számláról. Mindemellett a jelentési küszöbértékek eltörlésének köszönhetően a belföldi összesítő jelentés révén már nemcsak a kimenő számlákról, hanem a beszállítók számláiról is az adóhatóság rendelkezésére fog állni a teljes körű számlaadatkör az áfa-bevallással egyidejűleg. Az egymással párhuzamos, mégis kicsit más adatszolgáltatások biztosítják az adóhatóság számára a hatékony ellenőrzést, muníciót adnak a kockázatelemző szoftvereknek. Ugyanakkor megnehezítik a vállalkozások helyzetét.
A LeitnerLeitner megoldást kínál e kihívások kezelésre gyorsan, a szabályoknak teljes mértékben megfelelően, biztonságosan és a normális működést lehető legkisebb mértékben zavaró módon. Vegye igénybe az alábbi szolgáltatásainkat annak érdekében, hogy időben megfeleljen a követelményeknek, a minimálisra csökkentse az ellenőrzések digitalizációjából fakadó kockázatait. Sőt, megoldásainkkal nemcsak az új követelményeknek felelhet meg, de optimalizálhatja működését, több adathoz juthat cégéről, amely segíthet a racionalizálásban és a lehető legrövidebb üzleti reakcióidő elérésében!
Az adatszolgáltatás megfelelőségének ellenőrzése
Amennyiben bizonytalan benne, hogy a számlázó programja helyes XML-fájlokat generál-e, vagy hogy képes-e az adatexport funkciót helyesen működtetni, vegye igénybe a LeitnerDigital „XML-Validátor” és „Adatexport-Generátor” szolgáltatásait! Ezek ellenőrzik a számlázó program megfelelőségét, és a teszt lehetővé teszi a korrekciót a kötelezettségnek való teljes körű megfelelés érdekében.
Áfa-bevallás gombnyomásra bármikor
Az áfa-bevallások adattartalma már jelenleg is meglehetősen nagy, júliustól azonban még tovább bővül. De ha minden vállalkozásnak azonnal – vagy kézi számlák esetében maximum 4 napon belül – adatot kell szolgáltatnia a NAV-nak, és ezek az adatok lekérdezhetőek, akkor ezt akár az áfa-bevallás automatizálására is használhatja!
Persze ezeket az adatokat össze kell vetni a saját könyvelési vagy vállalatirányítási rendszerünkből származó adatokkal. De bárhonnan is származnak az adatok, alkalmasak rá, hogy az áfa-bevallást automatizáljuk!
A LeitnerDigital erre a célra automatizált kitöltő programot fejlesztett, amely segítségével bármilyen Excel-alapú riportból képesek vagyunk áfa-bevallást készíteni manuális beavatkozás nélkül bármikor, mely egyrészt feleslegessé teszi a bevallás kitöltésének korábbi „kézi” módszerét, másrészt az áfa-cashflow folyamatos kontrollját is. Személyre szabott megoldásainkkal a nagyobb, vagy egyéb módon sajátos vállalatirányítási rendszerekkel való illeszkedést is biztosítjuk.
EKAER-Tool és Intrastat-Tool
Az „EAKER-Tool” valamint „Intrastat-Tool” szolgáltatásainkkal a kapcsolódó jelentési kötelezettség digitalizációjával igyekszünk segíteni. A fuvarszállítmányok bejelentésére szolgáló EKAER rendszer adatszolgáltatásai is automatizálhatók, amely jelentősen megkönnyítheti a logisztika működését. Az Intrastat rendszer pedig a határon átnyúló áruforgalomhoz kötődő bejelentési kötelezettség. Kösse össze a két rendszert és oldja meg adatszolgáltatásait egyszerűen.
A szállítással kapcsolatos adatok újabb kontrollt biztosítanak az adóhatóság számára. A számlázási adatokkal összevetve árulkodnak a helytelen áfa-kezelésről. Előzze meg az adóhatóságot, folyamatainak ellenőrzésével elkerülheti a későbbi adóbírságot.
VIES-validátor, Blacklist check és Partner review
A LeitnerDigital saját fejlesztésű „VIES-validátora” segítségével tömegesen kérdezheti le a közösségi adószámokat. Ez a fejlesztés kiemelten hangsúlyossá vált a Quick Fixes-ben felsorakoztatott elvárások teljesítése kapcsán, hiszen minden vállalkozástól elvárható, hogy tegyen meg mindent annak érdekében, hogy ne vegyen részt adócsalásban. Amennyiben tehát az üzleti partnerei megbízhatósága érdekli, vegye igénybe a LeitnerDigital „Blacklist check” és „Partner review” szolgáltatását!
Ne legyen kellemetlen meglepetés az ellenőrzés!
Az adóhivatal 2019-ben kezdte meg az adóellenőrzési folyamat idejének csökkentése érdekében az úgy nevezett SAF–T protokoll bevezetését. A SAF-T a Standard Audit File – Tax kifejezés rövidítése, amely magyarul az adózási célú egységes audit adatállományt jelent. Ezt az adatformátumot az adózással összefüggő, digitalizált könyvelési adatok leírására, átadására dolgozta ki a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, az OECD.
A SAF-T adatállomány a vállalkozások könyvelési rendszeréből származó, az adóellenőrzések szempontjából releváns adatokat tartalmazza. Ezeket az adatokat is a NAV által meghatározott szerkezetű XML fájlokban kell majd teljesíteni. A SAF-T-nek köszönhetően az adóhatóság teljes és átfogó képet kaphat a vállalkozás tranzakcióiról, amely gördülékennyé – értsd gyorsabbá és hatékonyabbá – teszi az adóhatósági revíziós folyamatot, illetve nem mellesleg az adócsalás elleni küzdelmet. Ez pedig hosszú távon több ellenőrzést tesz lehetővé, és nemcsak az egyes ellenőrzések felgyorsítása miatt, hanem azért is, mert az anomáliák feltárása az egyik cégnél, könnyen elvezethet egy másik vállalkozáshoz is.
Mit jelent majd mindez az adózó számára? Jóval kisebb erőforrást kell a bekért adatok összeállítására fordítani, hiszen ez már a SAF-T fájl átadásával meg fog valósulni De érdemes lesz majd felkészülni az ellenőrzésre is: a SAF-T értő elemzése még a revízió előtt rámutathat az anomáliákra a cég számára is, melyek kijavításával el lehet kerülni a büntetést. Érdemes lesz tehát ezeket is adótanácsadó bevonásával rendszeresen analizálni, ha az új rendszer élesedik! Ez a szolgáltatás is elérhető lesz a LeitnerDigital keretében.
Miért érdemes igénybe vennie a LeitnerDigital szolgáltatásait?
- Azonnali megoldást kínálunk: nem csúszik ki a határidőből!
- Compilence: megoldásaink teljesen megfelelnek a szabályoknak.
- Biztonságos működést, adatbiztonságot kínálunk.
- Megoldásaink kényelmesek: a számítógép elvégzi az időigényes, ismétlődő feladatokat Ön helyett.
- Minimalizájuk a digitalizáció kockázatait: nincs meglepetés az ellenőrzéseknél.
- Optimalizáljuk cége működését: a folyamatok automatizálásával azonnali hozzáférést biztosítunk az aktuális üzleti adatokhoz, és így racionalizáljuk a döntéseket, gyors reakciót teszünk lehetővé.
Kérjen ajánlatot: az budapest.office@leitnerleitner.com e-mailcímen!