HTML

A LeitnerLeitner Közép-Európa egyik legjelentősebb adótanácsadó, könyvelő és könyvvizsgáló vállalatcsoportja. Tizenhárom Közép-Európában működő irodánknak, több mint 50 éves tapasztalatunknak és közel 700 felkészült kollégánknak köszönhetően mély ismeretekkel rendelkezünk a térség államainak jogszabályi környezetéről. Az egész világot behálózó szakmai kapcsolataink azonban azt is lehetővé teszik, hogy ügyfeleinket a legjobb megoldásokkal támogathassuk a régión határain túl is.

Elismerések

kivalo_tag_vedjegy_kicsi.jpg

Címkék

1% (1) 2019 (1) 42-es vámeljárás (1) 4 gyerekes anyák kedvezménye (1) adatkezelés (1) adatszolgáltatás (13) adminisztráció (19) adócsalás (6) adóeljárás (1) adóellenőrzés (42) adóellenőrzések (11) adóelőny (9) adófelajánlás (1) adófizetési biztosíték (1) adófolyószámla (1) adókedvezmény (45) adómentes juttatás (5) adórendszer (5) adótartozás (1) adótörvény-változások 2019 nyári csomag (3) adóváltozás (2) adóváltozások 2017-es nyári csomag (5) adóváltozások 2018-as nyári csomag (3) adóváltozások 2018-as őszi csomag (5) adóváltozások 2020 (3) adózás rendje (3) adózói minősítés (2) áfa (60) áfa-workshop (8) áfacsalás (7) áfakulcs (4) áfamentesség (2) áfareform (2) agresszív adótervezési struktúrák (1) air (3) alanyi adómentesség (2) általános forgalmi adó (23) APA-eljárás (2) árfolyamnyereség (2) art (5) automatikus információcsere (1) Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (1) Balázs Péter (8) Bálint Orsolya (1) Bartha Noémi (1) behajtási költségátalány (4) behajthatatlan követelések (1) BEPS (12) béren kívüli juttatás cafetéria (13) bérszámfejtés (4) beruházás (8) beszámoló (3) big data (2) bírság (34) bírságmértékek (1) bizalmi vagyonkezelés (1) biztosítás (1) Bod Péter Ákos (1) cafetéria (6) céges biztosítás (2) céges megtakarítás (1) cégkapu (6) családi adókedvezmény (2) családi vállalkozások (1) csoportos biztosítás (1) csoportos társasági adózás (5) DAC 6 (2) diákhitel-törlesztés támogatása (1) dr. Juhász Judit (4) dr. Menczel-Kiss Gellért (8) dr. Rácz Nóra (11) egészségbiztosítás (9) egészségügyi hozzájárulás (4) egyszerűsített beszámoló (1) eho (9) EKAER (16) EKHO (1) elektronikus ügyintézés (4) Elek Diána (10) életbiztosítás (1) elévülés miatti rendezés (1) ellenőrzés (2) ellenőrzött külföldi társaság (1) előadóművészet (5) élőzenei adókedvezmény (1) első házasok kedvezménye (1) eSZJA (4) EU (9) EUB határozat (1) Európai Bíróság (2) EVA (2) éves beszámoló (1) éves konszolidált beszámoló (1) év végi üzleti ajándék (2) exit tax (1) expat (4) export értékesítés EU-n kívülre (1) fejlesztési adókedvezmények (13) feketelista (1) feketemunka (1) felmondás (1) feltételes adóbírság (1) Ferov Réka (5) filmalkotások (5) Fotiadi Ágnes (8) Freyné Bálint Orsolya (1) Gaál József (1) garantált bérminimum (1) GDPR (1) gyorsintézkedések (8) Hajdu Bernadett (2) háromszögügylet (2) határozatok formai hibái (1) helyi iparűzési adó (1) helyi iparűzés adó (6) hibrid eszközök (1) hipa (1) hitelesített adóalany (1) IFRS (3) illeték (4) importáfa (1) ingatlan bérbeadása (1) Jancsa-Pék Judit (102) járulék (5) jogdíj (3) jogorvoslat (2) Juhász Alexandra (1) Juhász Judit (2) K+F (3) Kálmán Veronika (4) kamatjövedelmek adózása (2) kapcsolt vállalkozás (12) KATA (1) Kecskemét (1) késedelmi kamat (1) készpénz (1) készpénzfizetési korlát (1) készpénz fizetés (1) kiadmányozási hiba (1) kiküldetés (8) kimentési kérelem (1) Király László György (2) kisadók (5) kitüntetés (1) KIVA (1) kockázati biztosítás (1) könyvelés (2) könyvvizsgálat (4) környezetvédelmi termékdíj (7) külföldi munkavállalás (6) különadó (5) kúria jogegységi határozat (1) kutatás-fejlesztés (3) láncértékesítés (4) lancügylet (1) látványcsapatsport (6) LeitnerLeitner (14) Macsuka Nikolett (1) magánemberek (5) Magyar GAzdaságért Díj (1) Major Valéria (2) megtakarítás (1) megváltozott munkaképességű személyek alkalmazása (1) menedzsment (1) minimálbér (1) Mladonyiczki Balázs (4) mobilitási célú lakhatási támogatás (3) mulasztási bírság (2) munkajog (1) munkavállalói résztulajdonosi program (2) napidíjak (1) Naszádos Péter (5) négygyerekes anyák kedvezménye (1) nemzetközi adóeljárások (2) Nők 40 (1) növekedési adóhitel (1) NYESZ (1) nyilvántartás (17) nyugdíj (1) nyugdíj-előtakarékossági számla (2) nyugdíjasok munkavállalása (1) nyugdíjas szövetkezet (1) nyugdíjbiztosítás (3) objektív tényezők (1) olimpiai adókedvezmény (1) önellenőrzési pótlék (1) online számla-adatszolgáltatás (11) online számlázás (12) online számlázó programok (13) országonkénti jelentés (6) osztalék (4) Palicz Marianna (2) pénzmosás (1) pénzügyi év (1) Pintér Gabriella (1) quick fixies (8) Rácsai Tamás (1) regisztráció (6) reklámadó (11) reklámhordozók építményadója (1) reprezentáció (1) részvény (1) rokkantsági ellátás (1) semmisségi okok (1) Siklós Márta (32) single vat area (1) start-up (2) szakképzési hozzájárulás (1) szálláshely-szolgáltatás (1) számlakorrekció (1) számlázó program (4) számvitel (11) számviteli alapelvek (1) számviteli alapfogalmak (1) számviteli politika (3) számviteli törvény (1) számvitel nyelve (1) személyi jövedelemadó (13) személyi jövedelmadó bevallás (10) személyi kedvezmény (1) szervezetfejlesztés (1) szervezeti struktúra (1) szja (36) szochó (7) szociális hozzájárulás (8) Taga György (1) tagi kölcsön (1) Takács Mária (1) Tamásné Czinege Csilla (1) tao (7) társadalombiztosítás (5) társasági adó (33) tartós befektetési számla (2) Taxand (1) TBSZ (1) Timár Katalin (3) tőkejövedelmek (4) tőkekivonás (1) tőkepiaci ügylet adózása (1) törzstőke (3) Tóth Dorottya (1) transzferár (27) túlfizetés (1) turizmusfejlesztési hozzájárulás (2) ügyfélkapu (1) UL (1) uniós áfareform (2) uniós támogatás (3) unit-linked (1) utalvány (1) utalványok (1) utalványok áfakezelése (1) utódlás (1) vagyonáthelyezés (1) vagyonkezelő alapítvány (1) Vályi-Kis Beáta (1) Vályi Beáta (1) vám (1) vámeljárás (1) védett kor (1) Címkefelhő

Biztos készen áll a startra? – Gondoljon a hibák és fennakadások kezelésére is az online számlázásban!

2018.06.28. 17:41 leitnerleitner

Három nap múlva elindul az online számla adatszolgáltatás. A bevezetés előtti utolsó napokban épp ezért, egyre több fejlesztő jelenti be, hogy felkészült az adatszolgáltatásra. Az érintett vállalkozások számára azonban az ideális körülmények között jól működő program használatba vétele után is gondot okozhat a korrekciós számlák és a rendszerhibák kezelése. Pedig ameddig ezt a problémát nem oldották meg, addig nem lehet kijelenteni, hogy lezárult a felkészülés.

warning.png

Az online számla adatszolgáltatás nem fejeződik be az adatok NAV-hoz való beküldésével, az adóhatóság rendszere egy visszaigazolást is küld majd a számlák feldolgozásáról. Minden számla kap majd egy azonosító számot, és a rendszer erre hivatkozva adja meg a számla adatainak feldolgozási státuszát. Jó esetben a feldolgozás sikeres jelzés érkezik majd; azonban feldolgozási hiba esetén piros ERROR üzenet érkezik. Ez a blokkoló hiba, olyan technikai vagy súlyos üzleti hibára utal, amely az adatszolgáltatás befogadását megakadályozza. Ha a NAV visszaigazolása alapján az adatszolgáltatás nem dolgozható fel (ERROR üzenet), a hiba elhárítását követően az adatszolgáltatást meg kell ismételni.

Az úgy nevezett WARNING üzenet akkor érkezik, ha a feldolgozás megtörténik ugyan, azonban a számla, vagy az erről nyújtott adatszolgáltatás tartalmilag helytelen lehet. Az ilyen figyelmeztetés esetén, a „hiba” az adatszolgáltatás befogadását nem blokkolja, azonban a NAV ezzel hívja fel az adózó figyelmét egy esetleges programhibára, kalkulációs problémára vagy akár a helytelen áfakezelésre. Az ilyen figyelmeztetés esetén az adatszolgáltatás helyességét meg kell vizsgálni.

Az adatszolgáltatást akkor is meg kell ismételni, ha az adatfeldolgozás sikeres volt, azonban az adóalany észleli, hogy hibás adatszolgáltatás történt. Ilyenkor az adatszolgáltatást a hiba elhárítását követően meg kell ismételni. Ez indulhat a fent említett WARNING üzenet hatására, vagy akár anélkül is.

Az ismételt adatszolgáltatást az adatszolgáltatásra kötelezett adóalanynak a NAV rendszerében, az online számla internetes portálon keresztül, jóvá kell hagynia. Az ilyen javítás a kiállított számla, számlával egy tekintet alá eső okirat legalább Áfa tv. szerinti kötelező adattartalmának manuális rögzítésével is megtehető, amelyre fő szabály szerint 3 munkanap áll majd rendelkezésre. Ha a hiba kijavítása 3 munkanap alatt gépi úton nem megoldható, a manuális feltöltés kötelező.

Az IT rendszerek, a számlázó programok és a NAV rendszerének leállására is fel kell készülni.

A befogadó rendszer üzemzavaráról annak elhárítását követően a kezdő és megszűnési időpont megjelölésével a NAV-nak haladéktalanul közleményt kell közzé tennie a honlapján. Az előre tervezett, karbantartás miatti leállítást, azt megelőzően, a karbantartási igény felmerülésével egyidejűleg tájékoztatásban kell kihirdetni, szintén a NAV honlapján, az üzemszünet várható kezdeti időpontjának és tervezett tartamának idejével. Az ilyen üzemzavar, karbantartás vagy az internet szolgáltatás elégtelensége miatt megakadó számla-adatszolgáltatást a probléma megszűnését követő 24 órán belül kell a számlázó programnak elektronikus úton, gép-gép kapcsolatban továbbítania.

Abban az esetben, ha a fennakadás a számlázó program szintjén merül fel, üzemzavar vagy az internet szolgáltatás elégtelensége miatt, akkor a probléma elhárulását követő 24 órán belül kell az elektronikus adatszolgáltatást pótolni. Ha az ilyen üzemzavar meghaladja a 48 órát, ezt a tényt a NAV rendszerébe – legkésőbb a 48 órás időtartam leteltekor – be kell jelenteni. Erre szintén az online számla internetes portálon lesz lehetősége a céghez regisztrált felhasználóknak. Az elmaradt adatszolgáltatást pedig ezen időtartam leteltétől számított 24 órán belül kell pótolni, akár a számlaadatok manuális rögzítésével. Ha a 24 órás időkereten belül a hibát nem sikerül kijavítani, ismételt bejelentést kell tenni, a határidő ezáltal újabb 24 órával meghosszabbítható mindaddig, míg az üzemzavar, az internet szolgáltatás elégtelensége fennáll.

Tekintettel a jogszabályban rögzített rövid határidőkre, valamint arra a tényre, hogy sok szervezet – különösen a nagyok, de néha a kicsik is – spontán nem képesek ilyen gyors cselekvésre, a hibák kezelésére fel kell készülni. Érdemes még a bevezetés előtt átnézni az egyes hiba kódokat és szervezetileg leszabályozni, hogy milyen esetben kinek pontosan mi a teendője. A hibák ugyanis jellemzően az IT szakemberek, az üzleti döntéshozók és a vállalati vagy éppen külsős pénzügyi és adós szakemberek együttműködését teszik szükségessé.

Címkék: adatszolgáltatás online számlázás Jancsa-Pék Judit online számlázó programok online számla-adatszolgáltatás